طی احکام جداگانه‌ای از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت

انتصاب دبیران علمی و اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر




گروه فرهنگی/  با انتصاب دبیران علمی و اجرایی جشنواره شعر فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف این رویداد ادبی هم معلوم شد. طی احکام جداگانه‌ای مریم جلالی، شاعر، مترجم و مدرس دانشگاه به‌عنوان دبیر علمی و مصطفی راضی جلالی، شاعر و مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران به‌عنوان دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند. بنابر خبر روابط عمومی ارشاد، در بخشی از حکم سیدعباس صالحی برای انتصاب دبیر علمی این جشنواره آمده: «نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در عرصه شعر و پژوهش‌های گرانسنگ ادبیات فارسی به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.» صالحی سپس اظهار امیدواری کرده که این دو دبیر بر اساس وظایف مندرج در آیین‌نامه جشنواره و در تعامل مؤثر با دبیرخانه جشنواره اقدامات لازم را جهت برپایی هرچه بهتر این رویداد ادبی انجام بدهند. اما در متن وزیر ارشاد خطاب به دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز آمده: «نظر به سوابق ارزشمند جنابعالی در عرصه‌های فرهنگی، بویژه در برگزاری جوایز ملی ادبی به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.امید است با استعانت از خداوند متعال و تعامل با استادان، شاعران ارجمند و هیأت علمی، در برگزاری شایسته این رویداد بزرگ موفق و مؤید باشید.»
برای آشنایی بیشتر با مریم جلالی بد نیست بدانید که وی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد است؛ افزون بر عضویت در هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، او عضو رسمی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و نیز هیأت علمی و هیأت داوران جایزه ادبی پروین اعتصامی و جشنواره بین‌المللی شعر فجر بوده است.
طی پانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر آثاری که سال گذشته به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشند در گروه‌های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان درباره شعر ارزیابی می‌شوند. طبق روال سال‌های گذشته برگزیدگان این دوره هم زمستان و طی برپایی مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد. بزودی جزئیات بیشتر درباره چگونگی شرکت در این رویداد ادبی طی فراخوانی اعلام خواهد شد.‌‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/19/563234/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها