دیگه چه خبر؟




ارجاع پرونده سه محکوم حوادث آبان به دادگاه انقلاب

 خبر  اول اینکه، وکیل مدافع محمد رجبی یکی از محکومان به اعدام حوادث آبان سال ۹۸ از ارجاع پرونده موکلش و دو محکوم دیگر به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد. حسین تاج در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با توجه به ارسال پیامک به همکارانم مبنی بر  ارجاع پرونده به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب، پرونده امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه بازداشتی آبان ۹۸، برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
وی افزود: این موضوع هنوز به من ابلاغ نشده است. براساس این گزارش، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه بازداشتی حوادث آبان سال ۹۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند. حسین تاج چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ از ارائه درخواست اعاده دادرسی به پرونده این افراد در قالب ماده ۴۷۷، به رئیس قوه قضائیه خبر داد.
دیوان عالی کشور نیز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که «اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و پرونده مجدداً در شعبه دیگری (هم عرض) رسیدگی می‌شود.»

نظرسنجی‌های ملی در رسانه ملی!

 دست آخر اینکه، خبرگزاری خبرآنلاین، در گزارشی به نظرسنجی‌های اخیر شبکه خبر پرداخته که تحت عنوان «سؤال روز» مطرح و از مخاطبان خواسته می‌شود پاسخ خود را پیامک کنند. سؤال روز چهارشنبه مربوط به انتخابات 1400 بوده با این سؤال «۶ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری به نظر می‌رسد تعداد زیادی از عناصر سیاسی – اجتماعی قصد دارند نامزد ریاست جمهوری شوند. به نظر شما چه کسانی نباید در انتخابات نامزد شوند؟» اما گزینه‌های در نظر گرفته شده برای این سؤال به نظر نویسنده گزارش خبرآنلاین بسیار عجیب و غیرحرفه‌ای بوده است؛
«۱- کسانی که فکر می‌کنند اختیارات ریاست جمهوری قانوناً و عملاً کافی نیست. ۲- کسانی که بعد از انتخاب احتمالی ضعف عملکرد خود را به حساب دولت قبلی می‌گذارند. ۳- کسانی که در عمل نشان دادند به علت روحیات تجملی و غیره، خود را خادم مردم نمی‌دانند.»
نکته قابل تأمل‌تر دیگر اینکه در بررسی 10 نمونه آخر این به اصطلاح نظرسنجی یا سؤال روز، تنها یک مورد مربوط به قوه قضائیه بوده و 9 مورد دیگر به نحوی مرتبط با دولت بوده و اساساً هیچ موضوعی هم درباره مجلس نبوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/3/564345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها