بسته شدن مرز‌های باشماق، شلمچه و خسروی روی مسافران بخاطر کرونای انگلیسی




گروه ایران زمین - تردد مسافر در مرز‌های باشماق مریوان و شلمچه خوزستان و قصر شیرین و مهران ممنوع شد. این ممنوعیت‌ها از سوی دولت عراق و به منظور کنترل و مقابله با ویروس کرونای انگلیسی انجام شده است.
مدیرکل گمرک باشماق مریوان گفت: براساس دستورالعمل وزارت کشور اقلیم کردستان عراق تردد مسافر از مرز باشماق مریوان از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب چهارم دی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
فرید حق پناه به ایرنا اظهار داشت: این ممنوعیت به‌منظور کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی و براساس دستورالعمل وزارت کشور اقلیم کردستان عراق اعمال شده است.
مدیرکل گمرک باشماق مریوان با بیان اینکه ممنوعیت تردد مسافر شامل تمام مرزهای رسمی اقلیم کردستان عراق با ایران شده است، اعلام کرد: مسافران ایرانی که هم اکنون در عراق به سر می‌برند می‌توانند به ایران مراجعه و مسافران عراقی هم که در ایران هستند می‌توانند به کشورشان بازگردند.
همچنین به‌ گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسئولان کشور عراق در اجرای اقدام‎های پیشگیرانه اخیر در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، از بسته شدن گذرگاه شلمچه به روی مسافران خبر دادند.
بر این اساس تا اطلاع بعدی زائران نمی‌توانند به کشور عراق سفر کنند.
همچنین فرماندار قصرشیرین گفت: تردد مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان به عراق ممنوع شد. مرادعلی تاتار افزود: عراق در جهت اجرای اقدام‌های پیشگیرانه اخیر و مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، گذرگاه‌های دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی را به روی مسافران بست.
وی اظهار داشت: در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق در کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی، دستورالعمل جدیدی از سوی عراق راجع به تردد مسافر از مرزهای بین‌المللی صادر شده که از ساعت ۱۲ جمعه شب ورود مسافران ایرانی به شمال عراق و خروج مسافران عراقی از اقلیم کردستان عراق به سمت ایران تا اطلاع بعدی ممنوع شد. نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مسافران ایرانی که هم اکنون در عراق به سر می‌برند می‌توانند به ایران مراجعه کرده و مسافرین عراقی که در ایران به سر می‌برند می‌توانند به کشور خود بازگردند. تاتار ادامه داد: همچنین تردد افراد دو تابعیتی (ایرانی- عراقی) نیز از مرز رسمی خسروی تا اطلاع بعدی ممنوع است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/6/564359/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها