ایران در ایران




۸۰۰ میلیارد ریال به حل مشکلات قضایی خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- رئیس قوه قضائیه گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات و نیازهای ضروری در دادگستری خراسان شمالی و زیرمجموعه‌های آن تخصیص داده شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پایان سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از این اعتبار از منابع استانی تأمین می‌شود و امید است با این میزان بودجه، برخی از مشکلات ضروری استان در حوزه‌های قضایی برطرف شود. رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در این سفر توفیق دیدار مردمی حاصل نشد، افزود: در سفرهای استانی و ورود به استان‌ها معمولاً دیدارهایی با مردم داریم اما در این سفر به علت شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی این امر محقق نشد. وی درباره نتایج سفر به خراسان شمالی گفت: علاوه بر اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، پیگیری برای حل مشکلاتی که در دیدار با نمایندگان اقشار و نخبگان داشتیم هم در دستور کار است، در این نشست مواردی مطرح شد که قرار است مورد بررسی قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در مرکز استان یا سایر شهرستان‌ها در بخش مسکن هست که ۱۰ سال به طول انجامیده است، این تأخیر از این سبب ایجاد شده که دستگاه مسئول، تعهدات را انجام نداده است، در این زمینه هم قرار شد تا پیگیری لازم انجام شود. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دستگاه‌های اداری اعم از دولتی یا عمومی و خصوصی، وقتی تعهدی می‌دهند باید به آن پایبند باشند، بویژه در ساخت مسکن باید تعهدات داده شده به مردم محقق شود.

مهلت بیمه چهار محصول کشاورزی گیلان تمدید شد

رشت - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: مهلت بیمه چهار محصول کشاورزی گیلان که تا پایان آذر به اتمام می‌رسید تا آخر دی ماه جاری تمدید شد. به‌گزارش ایرنا، پیمان معمارزاده اظهار داشت: این چهار محصول شامل زیتون، فندق، گندم و جو در دو بخش آبی و دیم است. وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بیمه محصولات یاد شده تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا به ۲۸ دفتر خدمات بیمه‌ای و شعب بانک کشاورزی در سراسر استان مراجعه کنند. معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به تغییر فصل بیمه‌گذاری باغ‌های مرکبات اضافه کرد: بیمه باغ‌های مرکبات از آذر «ماه گذشته» آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد، پیش از این بیمه باغ‌های مرکبات از فروردین انجام می‌شد. وی با بیان اینکه چایکاران نیز تا پایان ماه جاری برای بیمه باغ‌های چای فرصت دارند، بیان داشت: کشاورزان شالیکار نیز تا پایان اردیبهشت سال آینده برای بیمه شالیزارهای خود فرصت دارند. معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان یادآور شد: افرادی که برای اولین بار برای بیمه محصولات خود اقدام می‌کنند باید فتوکپی شناسنامه، کارت ملی، مدارک مربوط به زمین کشاورزی را به همراه داشته باشند. استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

بیش‌از 2000 واحد مسکونی روستایی همدان نیاز به مقاوم‌سازی دارد

همدان - خبرنگار «ایران»: سرپرست فرمانداری همدان گفت: بیش‌از 2 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد ؛ واحدهایی
 که در مواجهه با بحران‌های احتمالی بسیار آسیب‌پذیرند. محمد‌علی محمدی، در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان گفت: از حدود 23 هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان 14 هزار و 700 واحد نیاز به مقاوم‌سازی داشته است که تا کنون 11 هزار و 500 واحد مقاوم‌سازی شده است. سرپرست فرمانداری شهرستان همدان با بیان اینکه متقاضیان بازسازی مسکن روستایی می‌توانند از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بهره‌مند شوند، افزود: عملکرد بانک‌های عامل در خصوص ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خوب است و انتظار داریم همچنان با وحدت رویه و تسهیل در ضمانت‌ها، این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود. محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان در سفر شهریورماه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان افزود: از این تعداد 250 واحد مسکونی برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/6/564361/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها