۱۲ هزار مسکن روستایی در زنجان روی گسل زلزله




زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲ هزار و ۸۱۳ خانه روستایی غیرمقاوم در زنجان روی گسل قرار دارد. رضا خواجه‌ای تصریح کرد: در استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می‌توان گفت تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌ که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه با توجه به آنالیزهای انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، یادآور شد: ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریباً ۵۹۲۱ واحد مسکونی که ۳۳ درصد واحدها را شامل می‌شود، مقاوم‌سازی شده و پایان امسال ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان با اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیارد تومان مقاوم‌سازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: وجود بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف روستا، شبکه‌های ارتباطی ناکافی یا نامناسب در سطح روستا بویژه در مناطقی که دارای بافت فرسوده است، نبود فضاهای باز و کافی در سطح محلات مختلف روستا و ناآگاهی و نداشتن توجه کافی به مسأله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری و روستایی، مشکلاتی را در برابر مقابله با تهدیدات و عوامل طبیعی به‌وجود آورده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/11/564378/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها