۳ کیلومتر از مناطق آلوده نفتی در میانکوه اردل پاکسازی شد




شهرکرد- سرپرست اداره ‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی مناطق آلوده به نفت در بخش میانکوه اردل، تاکنون سه کیلومتر از ۶ کیلومتر اراضی آلوده پاکسازی شده است.
به ‌گزارش ایرنا، خسرو کیانی افزود: در پی شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و نشت حجم قابل توجهی از نفت به اراضی محدوده روستای گندمکار تا شهر سرخون به طول ۶ کیلومتر، عملیات پاکسازی منطقه بلافاصله از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آغاز شد. کیانی تصریح کرد: کند بودن عملیات پاکسازی به سبب سخت‌گذر بودن منطقه و نبود جاده دسترسی و ورود تانکرهای نفتکش است.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۲ دستگاه تانکر نفتکش در منطقه خاطرنشان کرد: از استان‌های همجوار نیز تجهیزات و امکانات کمک گرفته شده است اما نبود جاده دسترسی بویژه در دره گندمکار عملیات پاکسازی را طولانی کرده است.
کیانی با بیان اینکه هنوز خسارت‌های وارده بر منطقه برآورد نشده است، افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه به حدی زیاد است که بزودی نمی‌توان تأثیرات عمیق و خسارت‌های آن را اعلام کرد و نیاز به مطالعات کارشناسی و آزمایش‌های تخصصی دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/11/564379/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها