نسخه ای برای یک زندگی شیرین تر


محمد فکری
پژوهشگر
مجموعه کتاب‌های «مدرسه زندگی» در سراسر جهان محبوب هستند و به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند. ویژگی مهم و متمایز این مجموعه کتاب‌ها نگاه بین‌رشته‌ای به موضوعاتی است که صرفاً روانشناختی و شخصی به نظر می‌رسند. این کتاب‌ها با رویکردی ترکیبی، همزمان از فلسفه، جامعه‌شناسی و روان شناسی و ذکر مثال‌هایی از متون ادبی شاخص جهان برای فهم و تحلیل کاربردی موضوعاتی بهره می‌برند که ما انسان‌ها در زندگی روزمره خود با آنها درگیر هستیم و همین امر باعث می‌شود از کتاب‌های روان‌تلقینی و روانشناختی رایج بسیار متمایز باشند. هدف مدرسه زندگی این است که با مطالعه موضوع‌های مهم زندگی و با کمک فرهنگ، زندگی ما را شفاف‌تر و لذت‌بخش‌تر کند و از ابهام‌هایش بکاهد.
نشر «هنوز» به تازگی کتاب دیگری از این مجموعه را با عنوان «خود را بهتر شناختن» منتشر کرده است. این کتاب در قطع جیبی و 70 صفحه‌ در زمانی اندک قابل خواندن است. عناوین شش فصل این کتاب عبارتند از: ناآگاهی، تعمق فلسفی، هویت احساسی، صداقت و انکار، قضاوت خود و شک احساسی.
خودشناسی صرفاً بر پایه شناختی دقیق از هویت‌مان شکل می‌گیرد و با آن می‌توانیم در زمینه‌های گوناگون زندگی، بخصوص عشق و کار، تصمیماتی مطمئن بگیریم. این کتاب ما را به عمیق‌ترین و دست‌نیافتنی‌ترین زوایای وجودمان می‌برد تا به ابزارهای شناخت شخصیت‌مان مجهز شویم و به فهمی عمیق‌تر از شخصیت خود برسیم و دریابیم هنگام تصمیم‌گیری‌ها مراقب چه مسائلی باشیم و اولویت‌ها و توانایی‌های بالقوه‌مان چیست. تلاش موفق برای خودشناسی به این جمع‌بندی ختم می‌شود که شناخت ما از خودمان بسیار اندک است. کتاب با این جمله تمام می‌شود: «زمانی که بفهمیم درباره خودمان چه می‌دانیم و دریابیم که شاید بعضی‌ چیزها را هرگز ندانیم، بالاخره خود را شناخته‌ایم.»
 خود را بهتر شناختن
نویسنده: مؤسسه مدرسه زندگی
ترجمه: صنوبر رضاخانی
ناشر: هنوز


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/20/564418/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها