ایران در ایران



بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی واگذار شد

ساری - بندر صیادی بابلسر به‌عنوان نخستین بندر از این نوع در مازندران به طور رسمی به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، واگذاری این بندر صیادی برابر اصل ۴۳ «قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» صورت گرفت و اتحادیه صیادان کیلکا مازندران صاحب آن شد. مدیرکل شیلات مازندران در حاشیه مراسم واگذاری بندر صیادی بابلسر گفت: این بندر با واگذاری به بخش خصوصی، اولین بندر صیادی بخش خصوصی مازندران به شمار می‌رود. حسین اسحاقی افزود: در راستای تحقق اصل٤٣ قانون تنظیم مقررات مالی دولت ۲ پست اسکله ١٢٠ متری و یک اسکله ۳۰ متری مصارف انسانی به اتحادیه کیلکاداران مازندران واگذار شد و از این پس به‌صورت خصوصی مدیریت می‌شود.  
وی ادامه داد: با وجود اینکه واگذاری بخشی از بندر صیادی بابلسر طبق قانون یک ساله است، اما امیدواریم با مدیریت درست و همچنین بهره‌برداری مناسب اتحادیه بتوانیم شاهد واگذاری کامل و دائمی آن به بخش خصوصی باشیم.
مدیرکل شیلات مازندران همچنین به طرح توسعه بندر صیادی بابلسر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک پست اسکله ۲۰۰ متری در ساحل بابلسر برای صیادی در حال ساخت است که بنا داریم این قسمت را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم. وی با بیان اینکه بندر صیادی بابلسر هنوز به‌صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: امید است واگذاری امروز مقدمه‌ای برای خصوصی سپاری کامل بندر بنا بر ماده ٨٨ قانون مقررات مالی دولت باشد.

زلزله‌زدگان گلستانی ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: زلزله‌زدگان گلستانی ۹۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند. سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ در گلستان حوادثی اعم از زلزله و رانش و سیلاب، اتفاق افتاد که حدود هزار واحد مسکونی به‌صورت جزئی و کلی خسارت دیدند که ۶۰ درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی و ۴۰ درصد نیازمند تعمیر هستند.
وی افزود: تمام اعتبار مورد نیاز این واحدها اعم از کمک بلاعوض و تسهیلات موردنظر تأمین شده و با تمام واحدهایی که مراجعه کردند، انعقاد قرارداد صورت گرفته است. طبق گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان ۲۰ درصد از افراد که دچار خسارت شدند برای اخذ تسهیلات به بنیاد مسکن مراجعه نکردند. حسینی با بیان اینکه محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدها نداریم، گفت: برای هر واحد ۱۰ میلیون بلاعوض اجاره بها، ۱۰ میلیون بلاعوض ساخت، ۵ میلیون بلاعوض معیشتی، ۵۰ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵ میلیون تسهیلات معیشتی در نظر گرفته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7528/11/564591/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها