مکعب فناورانه در راه بازار




میترا جلیلی- مدت زیادی تا برگزاری نمایشگاهCES 2021 لاس وگاس امریکا باقی نمانده و هرسال در این رویداد فناورانه، شاهد نمایش محصولات خاص با تکنولوژی‌های برتر هستیم. امسال نیز از محصولات متنوعی رونمایی خواهد شد که اخبار آن در حال انتشار است. یکی از جالب‌ترین وسایل دیجیتال که قرار است در این رویداد نمایش داده شود، مکعب بازی WowCube است که بسیار شبیه مکعب روبیک به چشم می‌آید اما ویژگی‌های بیشتری نسبت به آن دارد.
 روی هر وجه این مکعب که توسط یک پدر و پسر در کمپانی CubiOs طراحی و ساخته شده است 4صفحه نمایش رنگی IPS وجود دارد. بنابراین درمجموع 24 صفحه نمایش در این مکعب دیده می‌شود که توسط 8میکروپردازشگر و یک شتاب سنج به کار رفته در داخل آن می‌تواند به کاربر کمک کند تا بازی‌های جذابی انجام دهد. کاربر می‌تواند وجه‌های مکعب را در محورهای مختلف بچرخاند. در این مکعب برخلاف مکعب روبیک که تنها باید همه ردیف‌ها به یک رنگ دربیایند تنوع بیشتری دیده می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی یاIOS همراه با این مکعب، کاربران می‌توانند بازی‌های متعددی را ازطریق بلوتوث دراین دستگاه دیجیتال کوچک دانلود کنند.
تعدادی گیم نیز تاکنون برای این سیستم توسعه یافته است که شامل بازی‌های کلمات، پازل‌ها و... می‌شوند. این مکعب همچنین دارای یک رابط برنامه‌نویسی اپ(API) است وتوسعه دهندگان بازی می‌توانند از این طریق بازی‌های اختصاصی خود را طراحی و تولید کنند. البته این مکعب تنها برای اپلیکیشن‌های بازی ساخته نشده و می‌توان اطلاعاتی همچون زمان، آب و هوا یا تقویم را روی وجه‌های مختلف آن مشاهده کرد. هر وجه این مکعب 70 در 70میلیمتر است و وزن آن به 335 گرم می‌رسد.
همچنین با هر بار شارژ باتری یکپارچه4320 میلی آمپری این مکعب، می‌توان تا 8 ساعت با آن بازی کرد و لذت برد. هنوز قیمت و زمان ارائه مکعب بازی WowCube به بازار مشخص نشده ولی انتظار می‌رود پس از رونمایی از آن در نمایشگاه CES2021 همه این موارد مشخص شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7528/17/564606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها