طلسم پروژه چهار خطه کردن «ملایر- سامن - بروجرد» کی شکسته می‌شود؟


 همدان- خبرنگار «ایران»: حدود یک دهه از اجرای پروژه چهار خطه کردن محور اساسی ملایر- سامن به بروجرد می‌گذرد، شاهراهی که مسیر اصلی ترانزیت همدان و استان‌های شمال غربی به جنوب محسوب می‌شود و ترافیک نسبتاً سنگین آن، هر ساله باعث بروز رخدادهای تلخی می شود.
مسئولان ظرف سه سال گذشته با تزریق اعتبارات قطره چکانی خبر از پایان عملیات چهارخطه کردن این مسیر 15 کیلومتری می‌دهند که هر‌سال این وعده ناتمام می‌ماند و مردم همچنان در انتظار اتمام آن هستند، معطل ماندن کمتر از 10 کیلومتری این مسیر در حالی است که تداوم این چهار خطه در استان لرستان چند سالی است که اجرا شده و زیر بار ترافیک قرار دارد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بازدید اخیر خود از روند عملیات این پروژه بر ضرورت تکمیل آن تأکید کرد.
 حجت الاسلام احد آزادی خواه با اشاره به اینکه تکمیل این محور معطل مانده یکی از مصوبات نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی و استاندار همدان بوده است، گفت: 5 کیلومتر از این مسیر به علاوه 4 دهنه پل باقی مانده است.
وی با اشاره به پیشرفت حدود 85 درصدی این محور مهم ترانزیتی اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از اعتبارات نقاط حادثه خیز سازمان راهداری استان و همچنین اعتبارات استانی این محور تا پایان سال زیر بار ترافیک قرار گیرد.  این نماینده مجلس تصریح کرد: طولانی شدن این محور مهم ترانزیتی زیبنده مسئولان ذیربط نیست.
معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه کل طول این مسیر چهار خطه 15 کیلومتر است، گفت: در حال حاضر 6 کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک قرار گرفته است. حبیب نادیان اظهار کرد: از 9 کیلومتر باقی مانده محور 5 کیلومتر آن آسفالت‌ریزی شده است.
 وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبار و نداشتن ردیف اعتبار ملی از دلایل اصلی طولانی شدن چهار خطه کردن محور سامن - بروجرد است، گفت: کل اعتبار سال 96 این مسیر 300 میلیون تومان از محل اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز و اعتبارات سال 97 آن 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که 7/1 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی بوده است.
وی اظهار داشت: برای این پروژه امسال 12 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که 7 میلیارد آن ملی و مابقی استانی است. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان با اظهار اینکه پیشرفت فیزیکی این محور 82 درصد است، گفت: اگر تخصیص اعتبار بموقع داده شود و شرایط جوی اجازه دهد عملیات اجرایی این پروژه تا خرداد 1400 به اتمام رسیده و کل محور زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد. اما و اگرها در خصوص تأمین اعتبار این محور در حالی است که استاندار همدان در جلسه عصر چهارشنبه هفته گذشته شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بر ضرورت اتمام عملیات چهارخطه کردن محور ملایر- سامن - بروجرد تا پایان امسال تأکید و در این زمینه از مدیر کل راه و شهرسازی استان قول این اقدام را گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/6/566308/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها