اخبار




دزد خانه اصفهانی ها در فرودگاه دستگیر شد

گروه حوادث / دزد خانه‌های اصفهان که با 3 میلیارد تومان پول به‌ همراه همسرش در حال فرار از کشور بود در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد.
سرهنگ حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل یکی از شهروندان اصفهانی با مراجعه به پلیس از سرقت پول، طلا، دلار و ساعت‌های گران قیمتش از خانه خود خبر داد و بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
کارآگاهان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده از سارقان در صحنه جرم هویت اصلی سارق را که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل است، به دست آوردند؛ در ادامه با اشرافیت اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده علمی دریافتند متهم قصد دارد به‌ همراه همسرش از فرودگاه امام خمینی(ره) کشور را به مقصد یکی از کشورهای خارجی ترک کند.
سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات به‌ دست آمده با دریافت نیابت قضایی به استان تهران رفتند و در یک اقدام بموقع و ضربتی متهم را پیش از اینکه موفق به فرار از کشور شود دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی کارآگاهان به ۲۰ فقره سرقت پول، طلا و دلار از خانه‌های مردم با همکاری یکی از دوستانش اعتراف کرد اظهار داشت: براساس ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری همدست متهم اظهار داشت: تمامی مال باختگان شناسایی و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مرگ راننده اتوبوس در تصادف با کامیون

گروه حوادث /بی‌توجهی راننده اتوبوس به جلو باعث تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با کامیون کشنده ماک در آزاد راه امیرکبیر شد.
سرهنگ اصغر زارع جانشین پلیس راه استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی تصادف یک اتوبوس مسافربری با کامیون کشنده ماک در ساعت یک بامداد سه‌شنبه در آزاد راه امیرکبیر راننده اتوبوس دردم جان باخت و 3 مسافر نیز مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند. وی ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی پلیس راه کاشان-اصفهان بی‌توجهی راننده اتوبوس به جلو اعلام شده است.
جانشین پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست: از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند و هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس‌از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

انفجار نیسان برق منطقه را قطع کرد

گروه حوادث / جوشکاری روی خودرو نیسان باعث انفجار شدید خودرو، مجروح شدن یک نفر و قطع برق منطقه در شهرستان آق‌قلا شد. حسن پاکنیا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آق‌قلا در این باره گفت: حدود ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه صبح سه‌شنبه یک خودرو نیسان در خیابان امام خمینی(ره) این شهر ناگهان دچار انفجار شد. بر اثر این انفجار به چند خودرو آسیب رسید، برق منطقه قطع و یک نفر نیز مجروح شد.
وی ضمن تأیید خبر گفت: بلافاصله پس از وقوع این انفجار تیم‌های هلال احمر به منطقه اعزام شده و پس از اقدامات پیش بیمارستانی برای مجروح حادثه، وی به بیمارستان منتقل شد.
به گفته شاهدان حادثه این انفجار هنگام انجام عملیات جوشکاری روی همین خودرو نیسان انجام شد.

2 کشته در زمین لرزه خراسان

گروه حوادث / زمین لرزه 4و 2 دهم ریشتری در منطقه سنگ سفید استان خراسان رضوی باعث ریزش کوه و مرگ دو نفر شد.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات زمین‌لرزه‌ در سنگ سفید گفت: ساعت ۲۲:۵۷ دوشنبه شب زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در خراسان رضوی حوالی سفید سنگ در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد. در اثر این زلزله سنگ‌ها از روی کوه روی یک خودروی پراید ریزش کرد و منجر به واژگونی خودرو و مرگ دو سرنشین آن شد. یک نفر هم مصدوم شد که به بیمارستان فریمان انتقال داده شد. سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این جاده مسدود شده بود که توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.

سرقت 50 میلیونی مرد معتاد از کارگاه چوب بری

گروه حوادث /  مرد معتاد که 6 دستگاه فرز به ارزش 50 میلیون تومان را از کارخانه چوب بری سرقت کرده بود پس از دستگیری مدعی شد دستگاه‌ها را به قیمت 150 هزار تومان  فروخته تا مواد مخدر بخرد.
سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: هفدهم آبان  کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه چهارم حین اجرای طرح کاشف و دستگیری سارقان، موفق به دستگیری شخصی به نام «هومن» شدند. با انتقال متهم  به پلیس آگاهی، کارآگاهان متوجه شدند هومن سارق یک کارگاه چوب بری است که حدود 50 میلیون تومان دستگاه از این کارگاه دزدیده بود.
صاحب کارگاه پس از حضور در اداره پلیس گفت:  حدود دو ماه قبل این مرد با شکستن قفل کارخانه تعداد 6 دستگاه فرز پنومتیک به ارزش حدود پنجاه میلیون تومان را به سرقت برده است.
متهم به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 15 تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و در بازجویی به کارآگاهان گفت، حدود دو ماه قبل به علت نداشتن پول و احتیاج به مواد مخدر در حال رد شدن از جلوی کارخانه بودم که چشمم به دیوار کارخانه خورد از دیوار بالا رفتم، پس از بررسی محل با میله‌ای در یکی از اتاق‌ها را شکستم و تعداد 6 دستگاه فرز را به سرقت بردم، بعد از سرقت اموال را به خیابان احسان بردم و به دو نفر هر 6 دستگاه را به مبلغ 150 هزار تومان فروختم.
بدین‌ترتیب خریداران اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند و اموال نیز به صاحبش برگردانده شد.
 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/12/566332/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها