چگونه اطلاعات شخصی را از گوشی اندرویدی پاک کنیم؟




همه ما در گوشی‌های خود عکس، فیلم، اطلاعات شخصی همچون رمزها و اطلاعات بانکی، ایمیل، آدرس و همچنین شماره‌های تلفن دوستان و آشنایان را ذخیره کرده‌ایم و هرگز دلمان نمی‌خواهد این اطلاعات به دست اشخاصی بیفتد که قصد سوء‌استفاده از آن را دارند. به همین دلیل هم اگر قصد فروش یا بخشیدن گوشی اندرویدی خود را دارید، بهترین راهکار این است که این اطلاعات شخصی را به طور کامل پاک کنید تا هیچ کس نتواند از فایل‌هایی که احتمالاً در بخشی از حافظه گوشی شما پنهان شده بهره‌برداری کند و دردسری برایتان ایجاد شود.بهتر است برای پاکسازی اطلاعات شخصی موجود در دستگاه عملیات فکتوری ریست یا تنظیمات مجدد کارخانه را انجام دهید.
به گزارش ایسنا، این فرآیند تقریباً ساده است هرچند موقعیت دقیق گزینه «ریست» (Reset) در بخش تنظیمات (Setting)، به نسخه سیستم عامل اندرویدی بستگی دارد که دستگاه از آن استفاده می‌کند و در اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید در گام نخست به قسمت تنظیمات برنامه رفته و وارد گزینه «سیستم» شوید.
در گام بعدی باید «ریست» و «ریست فون» را انتخاب کرده و انتخاب خود را تأیید کنید. البته گفتنی است که در برخی از گوشی‌ها برای رسیدن به گزینه «ریست» باید گزینه «پیشرفته» (advanced) را انتخاب کنید.
بهتر است بدانید که در گوشی سامسونگ، مراحلی که باید برای «ریست» تلفن انتخاب کنید، اندکی متفاوت است که در اینجا این مسیر را هم با یکدیگر مرور می‌کنیم. در گوشی‌های سامسونگ باید ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت مدیریت کل (General Management) بروید و در آنجا گزینه «ریست» را خواهید یافت.
درواقع هنگامی که «ریست» انجام می‌شود، دستگاهی خواهید داشت که مثل روز اولی است که خریداری کرده بودید و هیچ اطلاعاتی در آن وجود ندارد پس دیگر نگران لو رفتن اطلاعات تان در گوشی‌هایی که می‌بخشید یا می‌فروشید، نباشید.
البته اگر قصد دارید گوشی را به فرد دیگری بدهید، باید «حفاظت فکتوری ریست» را نیز حذف کنید.
حتی پس از پاک کردن اطلاعات، گوشی از شما می‌خواهد با «حساب گوگل» خود وارد شوید مگر اینکه پیش از آن ابتدا «حفاظت فکتوری ریست» را غیرفعال کنید.البته اگر قصد دارید گوشی را بازیافت یا نابود کنید، می‌توانید از انجام این مرحله چشم پوشی کنید.
اما برای حذف «حفاظت فکتوری ریست» چه باید کرد؟ برای این کار باید در گام نخست قفل صفحه گوشی را غیرفعال کنید. سپس وارد قسمت «تنظیمات» شوید و سپس گزینه «اکانتس و بک آپ» را انتخاب کنید. حال با وارد شدن به قسمت «اکانتس» سپس «گوگل اکانت» را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه «حذف اکانت»، انتخاب خودتان را تأیید کنید. به این ترتیب با خیال راحت می‌توانید گوشی خود را ببخشید یا به فرد دیگری بفروشید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/17/566348/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها