اخبــــار




رجیستری تبلت، هزینه اضافه‌ای برای مصرف‌کننده ندارد

رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم‌ بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: طرح رجیستر کردن تبلت چنانچه با تخصیص ارز و ثبت سفارش بموقع همراه شود، هیچ هزینه اضافه‌ای برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، رضا قربانی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن طرح رجیستری تبلت برقیمت آن تأثیری نمی‌گذارد و برای مصرف‌کننده دارای منافع است گفت:
رجیستری تبلت باعث گران شدن آن نمی‌شود و از حالت قاچاق به سود مصرف کننده، خارج می‌شود.
قربانی افزود: زمانی که واردات کالای IT قانونی شود، اصالت کالا مورد تأیید مراجع ذیصلاح قرار می‌گیرد و دو سازمان تنظیم مقررات و استاندارد، زمان ثبت سفارش و ترخیص، اصالت آن را بررسی می‌کنند؛ نمونه برداری، انجام تست سار (تشعشعات مضر) و تست امنیت اصالت کالا را تأیید می‌کند و پس از تأیید اصالت، امکان ترخیص فراهم می‌شود.
وی اشاره کرد: بنابراین زمانی که کالای غیر اورجینال وارد شود، امکان ترخیص از گمرک را پیدا نمی‌کند در صورتی که کالای قاچاق را می‌توان بدون بررسی‌های لازم وارد کرد. نکته بعدی این است که کالای اصل، گارانتی و خدمات پس از فروش اجباری پیدا می‌کند. شرکت واردکننده کالا موظف است، از زمانی که سیم‌کارت وارد دستگاه شود تا ۱۸ ماه گارانتی و سه سال خدمات پس از فروش به آن اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم‌ بازار انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه رجیستر شدن تبلت باعث می‌شود هر زمان مشکلی پیش آمد، واردکننده کالا برای رفع آن در دسترس باشد و افزود: حقوق گمرکی و ارزش افزوده تبلت سه میلیونی تومانی، حدود ۳۰۰ هزار تومان است؛ زمانی که قاچاقچی تبلت را به کشور قاچاق کند نیز همین هزینه شامل حالش می‌شود.

بدون داشتن جایگزین نمی توان اینستاگرام را فیلتر کرد

به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مردم به ارتباط و شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و تا زمانی که جایگزین مناسبی برای اینستاگرام وجود نداشته باشد، نمی‌توان آن را فیلتر کرد.
به ‌گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی در مورد کاربرد فیلترینگ در حکمرانی فضای مجازی و با اشاره به الگوی امریکا در مدیریت محتوای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، گفت: فیلتر ابزار اعمال قدرت سخت است. پیش از این شدنی نبوده و در آینده نیز باید مبنا را بر عدم کارآمدی فیلترینگ بگذاریم. اقدامات امریکا در محدودسازی شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ نیست و باید عنوان سیاستگذاری بر آن نهاد. حکمرانی می‌تواند در لایه کلان و با توافق کشور و پلتفرم در قالب سیاستگذاری اعمال شود.
فیروزآبادی در مورد کارنامه مرکز ملی و اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه ساماندهی فضای مجازی به تقسیم کار جدی میان نهادهای متولی با وجود تعداد کم جلسات شورای عالی فضای مجازی، سندهای تدوین شده در مرکز، توسعه پیام رسان‌ها و زیرساخت‌ها، ارتقای نظام بانکی، ایجاد پلتفرم آموزشی، ارتقای سطح دیپلماسی سایبری و افزایش تعامل متولیان فضای مجازی با حوزه علمیه در قالب برگزاری کلاس‌های درسی فقه فضای مجازی، اشاره کرد.

ابررایانه سیمرغ دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

ابررایانه ایرانی سیمرغ با ظرفیت ۱۶۰ تریلیون عملیات پردازش در یک ثانیه، بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش مهر، هم اکنون با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پروژه ساخت «ابررایانه سیمرغ» در کشور در حال انجام است.
این پروژه با تعریف نیازهای پردازشی فوق سریع در کشور کلید خورده تا به‌صورت کاربردی در حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی، کلان داده‌ها، اینترنت اشیا و بلاکچین مورد استفاده قرار گیرد.
ابر رایانه سیمرغ علاوه بر جنبه تحقیقاتی، پیش‌بینی سریع آب و هوا، تحلیل‌های زمین شناسی و زلزله شناسی و تحلیل‌های داده‌های ژنتیکی را بر بستر شبکه ملی اطاعات امکان پذیر می‌کند.
در این طرح در ابتدا مدل مهندسی و پیش نمونه ابررایانه با ظرفیت پردازشی حدود ۱۶۰ ترافلاپس (۱۶۰ تریلیون عملیات پردازش در یک ثانیه) به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات توسعه آن تا مقیاس پتافلاپس یا ۱۰ به توان ۱۵ (یک میلیون میلیارد محاسبه در یک ثانیه) هم خواهد رسید.
مطالعه برای توسعه سرعت پردازش در مقیاس اگزافلاپس یا ۱۰ به توان ۱۸ (یک میلیارد میلیارد محاسبه در یک ثانیه) نیز ادامه پیدا می‌کند.
قرار است ابررایانه سیمرغ که در رده ۵۰۰ ابررایانه برتر دنیا است در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.
با به کارگیری این ابررایانه و هوش مصنوعی و تکمیل الگوریتم پیچیده حرکت گسل‌ها، می‌توان به پیش‌بینی نسبتاً خوبی از تحلیل وقوع زلزله در کشور رسید.

سقوط ارزش سهام  توئیتر با تعلیق حساب ترامپ

ارزش سهام شرکت توئیتر روز دوشنبه در پی اقدام این شبکه اجتماعی برای تعلیق دائمی حساب پرطرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا بیش از شش درصد سقوط کرد.
به گزارش ایسنا، این شبکه اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو با اشاره به ریسک خشونت بیشتر در پی آشوب‌های هفته گذشته و حمله طرفداران رئیس‌جمهوری امریکا به ساختمان کنگره، روز جمعه تعلیق دائمی حساب ترامپ را که ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت، اعلام کرد.
این اقدام انتقادات برخی از جمهوریخواهان را برانگیخت که خواستار حق آزادی بیان برای رئیس‌جمهوری امریکا شدند. تیه ری برتون، کمیسیونر اتحادیه اروپا هم اظهار کرد که رویدادهای هفته گذشته احتمالاً از دوران جدید اعمال کنترل رسمی شدیدتر خبر می‌دهد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که روابط دوستانه‌ای با ترامپ نداشت، از ممنوعیت توئیتر انتقاد کرد و هشدار داد این قانونگذاران هستند که باید درباره محدودیت‌های لازم برای آزادی بیان تصمیم بگیرند نه شرکت‌های خصوصی.
ارزش سهام توئیتر در آلمان روز دوشنبه که نخستین روز معاملات پس‌ از حذف حساب توئیتری ترامپ بود، هشت درصد سقوط داشت.
توجهی که به توئیتر جلب شده، نگرانی سرمایه‌گذاران از نظارت بیشتر بر این سرویس در مقایسه با رقیبانی مانند فیس بوک و گوگل را برانگیخته است.
سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نظیر فیس‌بوک ممنوعیت‌های مشابهی برای ترامپ اعلام کرده‌اند اما سقوط روز دوشنبه ارزش سهام توئیتر که در اواسط معاملات به ۱۲ درصد معادل پنج میلیارد دلار رسید، بسیار عمیق‌تر از همتایانش بود. ارزش سهام فیس‌بوک آخرین بار چهار درصد و آلفابت – شرکت مادر گوگل – دو درصد نزول کرد.
شریل سندبرگ، مدیر عملیات‌های فیس‌بوک اعلام کرده که این شبکه اجتماعی برنامه‌ای برای لغو ممنوعیت اکانت‌های ترامپ ندارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/17/566350/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها