در سیزدهمین حراج تهران:

«اسماءالله» تا «عملیات والفجر» عرضه می‌شود


گروه فرهنگی / سیزدهمین دوره از حراج «هنر مدرن و معاصر ایران» که قرار بود در تابستان برگزار شود به دلیل پاندمی کرونا روز جمعه 26 دی ماه به شکلی متفاوت و به صورت آنلاین و تلفنی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود. این دوره از حراج با آثاری از محمد احصایی، سعید صادقی و صادق تیرافکن و... برگزار می‌شود.
محمد احصایی خالق تابلو‌های نقاشی خط «اسماءالله» و کاتب قرآن کریم در سیزدهمین حراج تهران «هنر مدرن و معاصر ایران» با یک اثر حضور دارد.این اثر با تکنیک آکریلیک روی بوم و در اندازه 300 در 195 سانتی‌متر خلق شده و بین 5 تا 6 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.احصایی که تجارب سال‌ها خوشنویسی در انواع خطوط و همچنین کتابت قرآن کریم به خط ریحان و محقق را در کارنامه خوشنویسی خود دارد، در طول پنج دهه اخیر پیوسته تلاش کرده تا روایتی معاصر از ترکیب کلمات و حروف را با کاربستی انتزاعی و با رفتاری متلاطم و پرانرژی ارائه دهد. به همین جهت و به دلیل رویکرد نقاشانه در نوشتار به جایگاهی ویژه در تاریخ هنرنوگرای ایران و آوازه‌ جهانی دست یافته است.
«عاشورا» اثری از زنده یاد صادق تیرافکن که به شیوه چاپ دیجیتال روی کاغذ عکاسی در ابعاد 73 در 90 به چاپ رسیده در سال 1380 خلق شده است. «عاشورا» بین 150 تا 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این مجموعه یکی از مجموعه آثار شناخته‌شده تیرافکن است که به‌عنوان یک سوژه هنری قریب به پانزده سال ذهن او را به خود درگیر کرد. اثر حاضر متعلق به آخرین تصاویری است که زنده یاد تیرافکن با موضوع عاشورا خلق کرده و به‌نوعی دستاورد این پانزده سال مکاشفه هنرمندانه ، کلیشه‌های هویتی، فرهنگی، قومی و مذهبی را در خود دارد.
همچنین عکسی از عملیات والفجر، اثری از سعید صادقی که متعلق به فروردین 1365 است و پیش‌ازاین در کتاب مجموعه عکاسان جنگ به چاپ رسیده است در ابعاد 178 در 118 به حراج گذاشته می‌شود. این عکس از عملیات والفجر بین 70 تا 90 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
 همچنین نمایشگاه آثار هنر مدرن و معاصر این حراج در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 دی ماه از ساعت 11 الی 19 در هتل پارسیان آزادی برپا خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/19/566357/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها