اخبــــار




تعداد تعویض‌های استقلال مشکلی نداشت

برای برگزاری رقابت‌های فوتبال در دوران کرونا، تمهیداتی اندیشیده شد تا سلامت بازیکنان به‌خطر نیفتد. یکی از این موارد، افزایش تعداد تعویض‌های یک تیم از عدد 3 به 5 بود. یعنی یک تیم در 90 دقیقه می‌تواند 5 تعویض را انجام دهد. البته با شروع این فصل در برخی از کشورها مثل انگلیس این قانون کنار گذاشته شد ولی در لیگ برتر ایران همچنان تیم‌ها اجازه 5 تعویض را دارند. در اصل این قانون آمده هر تیم برای 5 تعویضش اجازه دارد تنها 3 بار باعث توقف بازی شود و برای این که افزایش تعداد تعویض ریتم بازی را کند نکند، در هنگام جریان بازی یک تیم باید 5 تعویضش را در 3 مرحله انجام دهد اما در بازی استقلال و پرسپولیس، آبی‌ها 4 تعویض انجام دادند که این تعویض‌ها در 4 مرحله صورت گرفت و پس‌از بازی برخی ادعا کردند استقلال که تعویض‌های خود را در 4 مرحله انجام داده کار غیر قانونی انجام داده است اما این ادعا کاملاً اشتباه است. چرا که برای اجرای این قانون باید به یک نکته دیگر هم توجه کرد. استقلال تعویض‌هایش در نیمه دوم را در 3 مرحله  مربوط به جریان بازی انجام داد و تعویض بین دو نیمه شامل جریان بازی، باعث ایجاد توقف در بازی و تلف کردن وقت نمی‌شود. حضور شیخ دیاباته که جایگزین سید احمد موسوی شده بود در دقیقه 46 ثبت شده ولی یک تعویض بین دو نیمه است و در واقع نقض قانونی رخ نداده است. البته در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که داور چهارم مسئول انجام تعویض‌ها است و اگر باشگاهی از این قانون خبر نداشته و قانون در حال نقض شدن باشد، داور چهارم نباید اجازه تعویض بدهد.

فکری خندید؛ یحیی قهر کرد

تمرین ریکاوری تیم‌های استقلال و پرسپولیس بعد از دربی 94 برگزار شد که مهمترین اتفاق در تمرین استقلالی‌ها لبخند محمود فکری، سرمربی استقلال و غیبت یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بود. تمرین آبی‌ها در زمین ورزشگاه نفت تهرانسر برگزار شد و پیش از شروع تمرین فکری برای دقایقی در مورد دربی با بازیکنان صحبت کرد. هرویه میلیچ که دوشنبه شب ایران را ترک کرده در این تمرین حضور نداشت. پیش از شروع تمرین فکری پیرامون این بازیکن و وضعیتش با اعضای کادر فنی استقلال به صحبت پرداخت. صمد مرفاوی به دلیل ابتلا به کرونا و آرش برهانی به دلیل حضور در دیدار تیم امید استقلال در این تمرین حضور نداشتند. بازیکنان اصلی دربی در تمرین به ریکاوری پرداخته و بقیه بازیکنان در دو گروه فوتبال درون تیمی بازی کردند. بازیکنان استقلال امروز (چهارشنبه) استراحت خواهند کرد و روز پنجشنبه تمرینات خود را برای بازی با تراکتور از سر خواهند گرفت. طبق روال معمول تمرین تیم پرسپولیس هم در دو ورزشگاه متفاوت بین بازیکنان اصلی و ذخیره بعد از دربی برگزار شد. نکته عجیب و البته قابل پیش‌بینی در تمرین پرسپولیس این بود که یحیی گل‌محمدی در این جلسه تمرینی حاضر نشد. سرمربی سرخپوشان که روز دوشنبه در نشست خبری از هیأت مدیره باشگاه گلایه کرده بود و حتی به وزیر ورزش هم بابت حضور مهدی رسول‌پناه به عنوان رئیس هیأت مدیره اولتیماتوم داده بود، در تمرین غیبت کرد تا شائبه ناراحتی‌اش و اینکه اگر این وضعیت ادامه داشته باشد دیگر نمی‌خواهد با سرخپوشان ادامه دهد، تقویت شود. باید دید واکنش باشگاه پرسپولیس به این شرایط چیست.

طارمی بهترین مهاجم ماه پرتغال شد

سایت لیگاپرتغال از انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین مهاجم ماه دسامبر خبر داد. ستاره ایرانی پورتو که اکنون به یک مهره اصلی کونسیسائو بدل شده، توانسته در ماه دسامبر نظر 20 درصد مربیان را برای عنوان بهترین مهاجم ماه به‌دست آورد. طارمی در این ماه 3 بازی انجام داد و توانست 3گل و یک پاس گل را به ثبت رساند.

مدیرعامل ماشین‌سازی برکنار شد

صبح دیروز جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه ماشین‌سازی تبریز برگزار و در پایان این جلسه از زحمات سیدمحمد علوی تقدیر شده و پایان همکاری مدیرعامل این باشگاه اعلام شد.

شکست شاگردان رحمتی در مسجد سلیمان

در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر، نفت مسجد سلیمان دیروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر 3-1 شهرخودرو را شکست داد. ساسان حسینی (27 و 85) و محمد مهدی محبی (41) برای نفتی‌ها و امین قاسمی‌نژاد (80) برای مشهدی‌ها گلزنی کردند تا شکستی دیگر در کارنامه شاگردان سید مهدی رحمتی به ثبت برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7542/18/566377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها