به مناسبت 29 دی روز غزه، در تهران برگزار شد

گردهمایی مجازی مجالس حامی فلسطین



گروه سیاسی/ روز گذشته به مناسبت ۲۹ دی روز «غزه نماد مقاومت» نشست مجازی رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی کشورهای حامی فلسطین، به میزبانی مجلس شورای اسلامی و با شعار «القدس تجمعنا- قدس عامل وحدت ما» برگزار شد. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با تأکید بر اینکه جنایات مستمر رژیم تروریستی صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و بویژه نوار غزه، از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی ملت مظلوم فلسطین و محور مقاومت، 12 سال پیش و در اولین سالروز تجاوز 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، با هدف تجلیل از مظلومیت مردم فلسطین و حماسه‌آفرینی محور مقاومت، طی مصوبه مجلس شورای اسلامی، 29 دی‌ماه را به نام روز «غزه، نماد مقاومت فلسطین» نامگذاری کرد. قالیباف ادامه داد: ما امروز، به منظور پاسداشت مقاومت ملت فلسطین و محور مقاومت، در این نشست مجازی گردهم آمده‌ایم تا مجدداً تأکید نماییم که امروز اهمیت هیچ مسأله‌ای به درجه اهمیت آزادی قدس شریف برای جهان اسلام نیست و آرمان فلسطین، آرمان قرن 21 برای جهان اسلام است. وی اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی ایران بویژه در این مرحله حساس، با به‌کارگیری دیپلماسی پارلمانی برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین تلاش می‌کنیم و ضمن حمایت از راه‌حل مقاومت به عنوان یک حق مشروع، بر راه‌حل سیاسی فلسطین از طریق ثبت طرح برگزاری همه‌پرسی در میان ساکنان اصیل فلسطین در سازمان ملل، بر مشارکت این ساکنان اصیل در طرح رفراندوم شامل مسلمان، مسیحی و یهودی تأکید کرده‌ایم. هرچند صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که فقط زبان قدرت را می‌فهمند.
تأکید نبیه بری به تهیه واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها
«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان هم گفت: در این فرصت کم بار دیگر از طرف لبنان که زیر فشار سیاسی، مالی، معیشتی و بهداشتی قرار دارد از حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و مواضع رسمی و مردمی لبنان را بیان می‌کنم. تلاش ما بر این است که آزادسازی قدس و بازگشت مردم به مرزهایشان همراه با بهبود شرایط معیشتی در اردوگاه‌ها صورت گیرد. وی اظهار داشت: در این نشست وضع شدید بهداشتی نوار غزه به دلیل گسترش ویروس کرونا را هشدار می‌دهم، این مسأله فشارهای محاصره را تشدید کرده است از این‌رو از مجامع بین‌المللی می‌خواهم نسبت به تهیه واکسن برای مناطق تحت محاصره فلسطین بدون دخالت اسرائیلی‌ها اقدام کنند. از ایران، مجلس و مردم آن به خاطر اینکه فلسطین را جان، فکر و اولویت ما قرار داده است تشکر می‌کنم.
رئیس مجلس سوریه: فلسطین ما را گرد هم آورده
«حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه نیز گفت: موافقت خود را با مصوبات این نشست که نشان‌دهنده چشمداشت و آرزوهای مشترک است اعلام می‌کنم. با وجود همه مشکلاتی که با آن مواجه هستیم فلسطین ما را گرد‌هم آورده و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین دور هم جمع شده‌ایم. صباغ تأکید کرد: فلسطین برای مردم فلسطین است و قدس در وجود جان ما است همچنین باور داریم مقاومت حق و قدس جوهره این حق است. وی تأکید کرد: امریکا به صورت نامحدود از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و کسانی را که ضد این رژیم هستند حذف فیزیکی می‌کند. سوریه، غزه و آرمان فلسطین، مسأله اصلی ما است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. این قضیه برای ما اخلاقی است و سعی می‌کنیم به صورت عادلانه به تحقق این قضیه کمک کنیم. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در پیامی با تشکر از اقدامات همیشگی ایران در دفاع از فلسطین گفت: این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که منطقه و امت ما یکپارچه نیست و جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این کنفرانس‌ها تأکید می‌کند که مسأله فلسطین، مسأله‌ای واحد و متحد کننده است و اختلاف‌ها هرآنچه باشد و هرکجا باشد، اما ملت‌ها در مسأله قدس، فلسطین و مقاومت در برابر طرح رژیم صهیونیستی و تلاش امریکا برای سیطره بر منطقه، وحدت نظر دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7545/2/566665/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها