دیگه چه خبر؟




دستور رهبری به ظریف چه بود

 خبر اول اینکه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی خود با روزنامه همدلی، گفت که از انتقاد جناح‌های سیاسی ناراحت نمی‌شوم اما ناراحتی و نارضایتی مردم من را دلگیر و ناراحت می‌کند.ظریف در بخش دیگری افزوده: باید اذعان کنم که رهبر معظم انقلاب به من دستور دادند که حتی اگر فکر می‌‌کنی نظراتت با من 180 درجه هم مخالف بود، باید آن را حتماً به من اعلام کنی. لذا حتی این اجازه را در قالب یک دستور هم داشته‌ام که نظر خود را صریح اعلام کنم. اگر در آینده، بعد از مرگ من، نامه‌نگاری‌هایم منتشر شود مشخص خواهد شد که من هر چه بوده، را گفته‌ام و حتی در مواردی، از برخی منتقدین هم تندتر انتقاد کرده‌ام.وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزیر امور خارجه، دفاع از کل کشور است، گفته: یعنی من در این مقام، نمی‌توانم بگویم که مثلاً با فلان کار قوه قضائیه مخالفم، یا با این کار اطلاعات سپاه مخالفم واز آن دفاع نمی‌کنم. اطلاعات سپاه جایی است که سریال «گاندو» را علیه من ساخته. از این صریح‌تر که نداریم، با این حال من وظیفه دارم که در خارج از کشور از این نهاد داخلی، دفاع کنم. اصلاً نمی‌توانم مسائل داخلی را مورد توجه قرار دهم و مثلاً بگویم چون اینها گاندو را علیه من ساختند، در خارج از کشور بخواهم مقابله به مثل کنم.

حسن نیت کره جنوبی

 خبر دیگر اینکه، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که این کشور واحد نظامی خود را از تنگه هرمز دور کرده است. به گزارش ایسنا، روز دوشنبه یک منبع دیپلماتیک این کشور به خبرگزاری «یونهاپ» گفت که سئول این عقب نشینی را در تلاش برای نشان دادن حسن نیت خود انجام داده است. پیشتر کره جنوبی پس از توقیف نفتکش این کشور در آب‌های خلیج فارس، یک واحد از نیروهای نظامی اش را به منطقه فرستاده بود. اما در اثنای سفر هیأت این کشور به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امورخارجه‌اش به تهران تصمیم گرفت برای تقویت روحیه مثبت و نشان دادن حسن نیت خود در اثنای انجام مذاکرات با طرف ایرانی نیروهایش را عقب براند. پس از آن سفر بود که رسانه‌های کره‌ای اعلام کردند که هیأت مذاکره کننده کشورشان دست خالی از تهران بازگشته زیرا دو طرف نتوانسته‌اند اختلافات بر سر آزادی بیش از هفت میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در حساب‌های بانکی کره جنوبی را حل وفصل کنند.

امیدواری انگلیس برای آزادی نازنین زاغری

 شنیدیم که، وزیر امورخارجه انگلیس گفت که تلاش‌ها برای آزادی نازنین زاغری تشدید شده است و دولت کشورش از هیچ تلاشی برای آزادی او فروگذار نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، «دومینیک راب» در پاسخ به نامه «ریچارد راتکلیف» همسر این محکوم دو تابعیتی از افزایش تلاش‌های لندن و گفت‌وگوها میان ایران و انگلیس برای آزادی این شخص دوتابعتی از زندان خبر داد.او پیش‌بینی کرد که روی کار آمدن دولت جدید در امریکا احتمالاً امکانات جدیدی فراهم می‌کند تا خانم زاغری ایران را ترک کند. نازنین زاغری یک شهروند دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی است که در فروردین ۱۳۹۵ در سفری که  به ایران آمده بود به جرم جاسوسی بازداشت و سپس به پنج سال حبس محکوم شد. گفته می‌شود که وی در حال حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

ارائه  تخلفات بازار سرمایه به رئیس قوه قضائیه

 دست آخر اینکه، نایب رئیس اول مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گزارشی از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه را ارائه کرد.به گزارش خانه ملت، در بخشی از نامه امیر حسین قاضی زاده آمده که پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات دولتی در رسانه ملی و رسانه‌های گروهی با طرح ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش، در حالی که امید بازگشت بازار به روزهای متعادل را نوید می‌دادند، در فرصت بدست آمده از اعتماد مردم، با عرضه‌های سنگین سهام، سقوط هرچه بیشتر بازار و تشدید سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند که مستندات این امر که حاصل بررسی گروه کارشناسی حقوقی – اقتصادی و نیز گزارشات مراجع رسمی مطلع می‌باشد خلاصه به پیوست تقدیم می‌گردد. وی افزوده: نظر به بند دوم اصل‏ یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی امید است با دستور انقلابی حضرتعالی مبنی بر بررسی امر و برخورد با متخلفان، موجبات افزایش اعتماد و رضایت عمومی، احیای حقوق‏ عامه و برقراری عدل اسلامی فراهم گردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7545/3/566672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها