اخبــــــــار




7 سال زیر تیغ به خاطر یک اشتباه

گروه حوادث/پسر جوان که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود پس‌از 7 سال که در انتظار اجرای حکم بود با رضایت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 92 با درگیری مرگبار چند جوان در نسیم شهر آزادگان آغاز شد. پس‌از حضور مأموران در محل مشخص شد که در جریان این نزاع یکی از آنها به‌نام بهرام 30 ساله از ناحیه گردن چاقو خورده که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.
در ادامه مأموران به بازجویی از طرفین دعوا پرداختند که یکی از آنها گفت: من و دوستم بهرام از محل کارمان به خانه برمی گشتیم که چهار پسر جوان که در حال عبور از خیابان بودند به یکباره جلوی خودروی ما پریدند. من هم اعتراض کردم اما متوجه شدم که آنها حال طبیعی ندارند. پس از آن بهرام به حمایت از من از خودرو پیاده شد که یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد
 و فرار کرد.
ساعاتی بعد خبر رسید که بهرام در بیمارستان فوت کرده و به این ترتیب متهم فراری پرونده به‌نام کریم تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از چند روز بازداشت شد. او در بازجویی اتهام قتل را پذیرفت و در شعبه ۱۱۳ وقت دادگاه کیفری سابق استان تهران محاکمه شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند.
کریم در دفاع از خودش مدعی شد: من و دوستانم مشروب خورده و در حال عبور از خیابان بودیم. راننده خودرویی که بهرام در آن بود با بوق به ما اعتراض کرد. همین موضوع موجب درگیری ما شد. در یک لحظه چاقویی را که همراه داشتم از جیبم بیرون آوردم و ضربه‌ای به گردن بهرام زدم.
در پایان جلسه دادگاه قضات با توجه به اینکه شواهد نشان می‌داد کریم هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی رسیده و ماهیت عملی را که مرتکب شده بود می‌دانسته، وی را به قصاص محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد و حکم به شعبه اجرای احکام رفت اما خانواده کریم توانستند پس از 7 سال رضایت خانواده مقتول را جلب کنند و او را از قصاص نجات دهند.
پس‌از آن متهم که حالا 27 ساله است از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
او در این دادگاه با ابراز ندامت عنوان کرد: چند روز قبل از این ماجرا چاقو را از پارک پیدا کرده بودم و هرگز فکر نمی‌کردم با آن چاقو دست به جنایت بزنم. حالا هم شرمنده اولیای دم هستم. آنها مرا بخشیدند و به من زندگی دوباره دادند که همیشه مدیون‌شان هستم. اما هفت سال از بهترین سال های عمرم را در پشت میله‌های زندان گذرانده‌ام و در این مدت خودم و خانواده‌ام به اندازه کافی تنبیه شده‌ایم. از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.
بعد‌از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.


کلاهبرداری 2 برادر  با پیش‌فروش خانه

گروه حوادث/  دو برادر شیاد که با پیش‌فروش واحد‌های ساختمانی، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش  خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مالک یک ساختمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد: پلاک ثبتی‌ام در محدوده کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس واقع شده و ۶ ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری یک سازنده نوسازی کنم . در این رابطه با دو برادر که خود را سازنده چندین ساختمان معرفی می‌کردند، آشنا شدم و پس از چندین جلسه گفت‌وگو در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در متن قرارداد آمده بود که هیچ یک از طرفین قرارداد حق پیش‌فروش واحد‌ها را ندارد  و پس از ساخت و تنظیم تقسیم‌نامه و تحویل گرفتن واحدها، هر یک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.
شاکی ادامه داد، سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند و من هم ساختمان را تخلیه شده تحویل آنها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت وساز و نحوه گودبرداری و... در محل حاضر شدم. فردی که مدعی بود یکی از واحد‌های ساختمان را پیش‌‌خرید کرده است با من شروع به گفت‌وگو کرد که متوجه شدم سازندگان با دریافت مبلغ ۳ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده و مرتکب فروش مال غیر شده‌اند.
سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی»،رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با این شکایت بررسی پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات محلی دریافتند متهمان علاوه بر این کلاهبرداری ، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش‌فروش کرده‌اند.
 خریداران پیش‌فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آنها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه کرده‌اند و به اعتبار این اجازه، واحد‌ها را پیش‌خرید کرده‌اند، اما در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد قرارداد مشارکت در ساختی که در اختیار مالباختگان قرار گرفته است، جعلی بوده و سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مالباختگان
 کلاهبرداری کرده‌اند.
بدین ترتیب مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی و با دستور قضایی هر دو متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، به شهروندان تأکید کرد: برای پیش‌‌خرید واحد‌های در حال ساخت، چه آنکه واحد را از مالک یا سازنده پیش‌خرید کنید، قرارداد پیش‌فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت، باید قرارداد پیش‌فروش را امضا کنند و سپس با تعیین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن‌تری را
داشته باشید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7545/12/566718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها