غول کُش بارسا را برد و قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد

نخستین کارت قرمز لئو در دوران بازیگری


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال یکشنبه شب در اروپا پیگیری شد و بارسلونا در فینال سوپرکاپ با نتیجه 2-3 مغلوب بیلبائو شد. دیداری که در 90 دقیقه با نتیجه 2-2 به اتمام رسید و کار به‌وقت‌های اضافه کشید اما بیلبائو اجازه نداد سرنوشت به ضربات پنالتی کشیده شود. هر دو گل بارسلونا در این بازی را گریژمان (42 و 77) به ثمر رساند. در مقابل گل‌های بیلبائو را به ترتیب دی مارکوس(43)، ویالیبره(90)، ویلیامز(3+90) به ثمر رساندند. بیلبائو پیش از این در نیمه نهایی رئال مادرید غول دیگر فوتبال اسپانیا را شکست داده بود و در نهایت با شکست دادن دومین غول به جام قهرمانی رسید. در این مسابقه مسی در دقیقه 119 از سوی داور برای اولین بار در دوران ورزشی خود کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد. این کارت قرمز پس از 753 بازی برای ستاره بارسلونا ثبت شد. طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، ممکن است مسی به‌دلیل حرکت غیر ورزشی حداقل 4 جلسه از همراهی بارسلونا اعم از بازی‌های لالیگا و کوپادل‌ری محروم شود. مسی بیرون محوطه جریمه بیلبائو کنترلش را از دست داد و به بازیکن حریف ضربه زد. صحنه ابتدا از دید خیل مانسانو، داور بازی به دور ماند ولی از طریق وی ای آر به وی گوشزد شد که به کنار زمین برای بازبینی بیاید. در تکرار تصویر مشخص بود که مسی پس از یک نبرد تک به تک با ویالیبره زننده گل دوم بیلبائو او را از پشت با مشت مضروب کرده و سرنگون می‌کند. این خطای بدون توپ خشن از سوی مسی با کارت قرمز جریمه شد و او یک دقیقه پایانی را از دست داد.
در ایتالیا و از رقابت‌های هفته هجدهم سری آ در شبی که اینتر تقریباً بر تمام جریان بازی مسلط بود و فرصت‌های خوبی را نیز برای گلزنی از دست داد، با دو گل آرتورو ویدال و نیکو بارلا موفق به غلبه بر رقیب سنتی خود یوونتوس شد. این اولین پیروزی آنتونیو کونته در دوران مربیگری برابر یوونتوس است. همچنین اینتر برای اولین بار از سال 2010 موفق به شکست یوونتوس با کلین شیت شد و این تیم برای اولین بار از سال 2016 و پس از 7 بازی مقابل یوونتوس به برتری رسید. در هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس هم 4 دیدار برگزار شد که مهم‌ترین آن تساوی بدون گل در بازی بزرگ هفته میان منچستریونایتد و لیورپول بود. منچسترسیتی با ارائه نمایشی تماشایی با 4 گل کریستال پالاس را مغلوب کرد. تاتنهام هم با ارائه یک نمایش خوب، موفق شد با نتیجه 3-1 شفیلدیونایتد را شکست دهد.
هفته شانزدهم بوندس لیگا هم با برگزاری 2 بازی به پایان رسید و بایرن مونیخ بعد از شکست ناباورانه هفته گذشته مقابل هولشتاین کیل و حذف از رقابت‌های جام حذفی آلمان، این بار در لیگ با نتیجه ۲-۱ جدال با فرایبورگ را به سود خود به پایان رساند. روبرت لواندوفسکی در این بازی در دقیقه 7 گل نخست تیمش را زد. گل دوم بایرن هم توسط مولر در دقیقه 74 حاصل شد. لواندوفسکی با گلی که در این مسابقه زد، 21 گله شد. او این تعداد گل را در 15 بازی که در فصل جاری برای تیمش انجام داده، به ثمر رسانده است. به این ترتیب «لوا» توانست به رکوردی جدید در سطح لیگ فوتبال آلمان برسد. با توجه به این نکته که هفته آینده دور رفت فصل 2021-2020 این لیگ به اتمام می‌رساند، گلزن لهستانی تنها بازیکنی در تاریخ لیگ آلمان هاست که در دور رفت بوندس لیگا توانسته 21 گل بزند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7545/18/566739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها