مخالفان «اف.ای.تی.اف» به روایت محمد صدر



محمد صدر با اشاره به توصیه و درخواست مسئولان اجرایی همچون رئیس کل بانک مرکزی برای پیوستن ایران به «اف.ای.تی.اف» گفت ایرادات به «اف.ای.تی.اف»را کسانی می‌گیرند که دستی در کار ندارند و به توصیه این مسئولان اجرایی هم توجه ندارند.
محمد صدر در گفت‌وگو با برنا با اشاره به اینکه ۱۹۰ کشور در دنیا، این کنوانسیون‌ها را تصویب کرده و به عضویت آن درآمده‌اند، افزود: اگر ما به عضویت این دو کنوانسیون درنیاییم به این معنا خواهد بود که به کل دنیا اعلام کرده‌ایم که هم می‌خواهیم پولشویی کنیم و هم می‌خواهیم قاچاق ارز داشته باشیم و هم قاچاق انسان خواهیم داشت و نهایتاً می‌خواهیم برای تروریسم، تأمین مالی کنیم.
صدر با تأکید بر اینکه منظور از تروریسم در «اف.ای.تی.اف» آن چیزی است که در سازمان ملل تصویب شده و شامل داعش، طالبان و القاعده است، ادامه داد: به هیچ وجه به موضوعاتی که گروه‌هایی از دوستان اشاره می‌کنند، اشاره ندارد. دوستان می‌گویند ما بعد از عضویت نمی‌توانیم از جنبش فلسطین و لبنان حمایت کنیم این به هیچ وجه درست نیست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی می‌گویند استقلال ما از بین می‌رود در حالی که ۱۹۰ کشور این موارد را تصویب کرده‌اند آیا ۱۹۰ کشور نسبت به استقلال خود بی تفاوت هستند؟!
صدر همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، علت ترس تندروها از نامزدی محمدجواد ظریف در انتخابات را پایگاه رأی ظریف دانست و گفت: تا اینجا ظریف در عدم حضور در عرصه انتخابات بسیار جدی است. الان نمی‌توانم پیش‌بینی کنم ظریف در انتخابات نامزد می‌شود یا نه و تا اینجا هر بار صحبت شده او همین مطالب را تکرار می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7546/2/566831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها