رزمایش اقتدار ۹۹ ارتش در سواحل مکران



در ادامه سلسله رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته تمرین‌های نظامی نیروی زمینی ارتش با نام «اقتدار99» و با شرکت تیپ‌های هوابرد شیراز، نیروی مخصوص، واکنش سریع و با پشتیبانی نیروی هوایی و به‌طور گسترده هوانیروز در سواحل مکران انجام شد.
به گزارش فارس، در این رزمایش که با هدف ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدها و انتقال سریع نیروها از مناطق سرزمینی به منطقه مأموریت آغاز شد، انواع تاکتیک‌های خلاقانه بومی به‌منظور ارزیابی مهارت‌های چندگانه تیپ‌های حرفه‌ای نیروی زمینی ارتش عملیاتی شد. امیر سرتیپ شرفی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش و سخنگوی این رزمایش درباره برخی از این تاکتیک‌ها گفت: در مرحله اول رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار عملیات مشترک تهاجمی تیپ هوابرد با بهره‌گیری از انواع سلاح‌ها و تجهیزات مکانیزه در سواحل مکران اجرا شد. او افزود: تیپ ۵۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش در مرحله نخست رزمایش با اجرای عملیات چتربازی و با استفاده از نفربرهای BMP2 که برای نخستین بار در جریان این رزمایش به صورت ترکیبی انجام شد؛ طرح‌های عملیات آفندی را اجرا کردند.
امیر شرفی ادامه داد: نیروهای هوابرد در قالب صدها چترباز طی یک عملیات از پیش تعیین شده از سوی چندین فروند هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش با پرش هماهنگ و دقیق در نقاط تعیین شده فرود آمدند و همزمان با بارریزی تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله موتورسیکلت‌ها، موشک‌اندازهای ۱۰۷ میلیمتری و توپ‌های ۲۳ میلیمتری در منطقه عمومی رزمایش، با بهره‌گیری از این تجهیزات اهداف تعیین شده در ساحل را مورد حمله قرار داده و تصرف کردند. سخنگوی این رزمایش اضافه کرد: استفاده از نفربرهای ارتقا یافته از سوی نیروهای هوابرد، اجرای عملیات تاخت با بهره‌گیری و پشتیبانی از انواع سلاح‌ها، تصرف مناطق ساحلی، بارگیری تجهیزات زرهی و تسلیحات نیمه‌سنگین در کمترین زمان ممکن و اجرای یک عملیات منطبق با صحنه‌های واقعی از جمله نقاط قوت تیپ هوابرد و نیروهای واکنش سریع نزاجا در این مرحله از رزمایش است.
در ادامه این رزمایش، روز گذشته تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش با اجرای عملیات متحرک هوایی، به صورت ترکیبی و همزمان عملیات نفوذ و تهاجم را با موفقیت انجام داد. سخنگوی رزمایش در این باره گفت: غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش در این بخش از رزمایش به دو گروه تقسیم شده و با بالگردهای شنوک در سطح آب فرود آمده و به عمق دریا نفوذ کردند و اهداف دریایی را منهدم و گروه دوم نیز با انهدام پایگاه‌های تعبیه شده در ساحل، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7546/2/566833/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها