دیگه چه خبر؟



نامه دبیرکل سازمان ملل در مورد بدهی ایران

 خبر اول اینکه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد مدعی شده ایران و ۹ کشور آفریقایی حق عضویت‌شان را پرداخت نکرده‌اند و رأی خودشان در مجمع عمومی را از دست خواهند داد. به گزارش ایسنا، بر اساس نامه گوترش به «ولکان بوزکر» رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران بیش از ۱۶ میلیون دلار به این سازمان بابت حق عضویت بدهکار است.سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفته: «جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط امریکا، از مدت‌ها پیش با خزانه‌داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است. به گفته وی، آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تأدیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی‌های لازم می‌باشد.»

توضیح صداو سیما درباره انتقاد نمایندگان کرد

 خبر دیگر اینکه، انتقادات نمایندگان کرد مجلس از آنچه توهین به لباس کردی در شبکه دو سیما خواندند، با توضیح سازمان صداو سیما به مجلس همراه شد. به گزارش خانه ملت، دیروز هم جلال محمود‌زاده رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در همین باره نطق انتقادی ایراد کرد و علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت توضیح داد: روز دوشنبه مسئولان صداوسیما با اینجانب تماس گرفتند و گفتند که ویدیوی شبکه ۲ سیما برای دو سال پیش است و محتوای آن را نیز قبول نداریم. بین اقوام در ایران هیچ فرقی نیست. کردها افتخار ایران و اسلام هستند.

عیادت کروبی از قدرت‌الله علیخانی

 شنیدیم که، حجت‌الاسلام مهدی کروبی با حضور در منزل شیخ قدرت‌الله علیخانی، از او عیادت کرد.به گزارش ایلنا، یکی از نزدیکان شیخ قدرت‌الله علیخانی درباره این دیدار گفت: این دیدار روز دوشنبه انجام شد و حجت‌الاسلام مهدی کروبی با حضور در منزل علیخانی از نزدیک جویای حال وی شد.کروبی ضمن عیادت از حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، بهبود ایشان را از خداوند متعال مسألت کرد.

تکذیب یک شایعه در مورد علت فوت آیت‌الله مصباح

 با خبر شدیم که، فرزند آیت‌الله مصباح یزدی شایعه مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر درگذشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بعد از تزریق واکسن فایزر به ایشان را شایعه‌ای دروغین خواند. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی در پاسخ به این پرسش که شایعه‌ای در برخی از صفحات فضای مجازی منتشر شده، مبنی بر این که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بعد از تزریق واکسن فایزر از دنیا رفته‌اند، صحت دارد؟ اظهار داشت: نخیر؛ این شایعه‌ای است که تصویر آن را با ترفندهای فتوشاپ و امثال آن درست کرده‌اند.

آخرین فرمان تحریم ترامپ در واپسین روز

 دست آخر اینکه، ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید قانون ممنوعیت خرید پهپاد از ایران و سه کشور دیگر را اعلام کرد. به گزارش ایلنا به نقل از تاس، دونالد ترامپ خرید سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین از روسیه، چین، ایران و کره شمالی را ممنوع اعلام کرد. در بیانیه کاخ سفید آمده است: استفاده از این سیستم‌ها و اجزای آن که توسط رقیب‌های ما تولید شده‌اند، امنیت ملی و اقتصادی امریکا را تهدید می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7546/3/566836/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها