رئیس جمهوری: واکسیناسیون مقابله با کرونا در هفته‌های آینده آغاز می‌شود



رئیس جمهوری اعلام کرد دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده که مورد تأیید وزارت بهداشت است، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر دیروز در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، پس از دریافت گزارش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط درباره آخرین اقدمات صورت گرفته برای تأمین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تأمین و واردات واکسن کرونا، گفت: تأمین واکسن کرونا جزو اولویت‌های کشور است و باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تأمین شود.
او اظهار کرد: اگر تحریم‌ها، مانع‌تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تأمین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعاً واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که امریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.
روحانی تصریح کرد که به رغم همه این مانع‌تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آن که مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز درچارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.
در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی، گزارش تکمیلی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا و مخاطرات آن و نقش عامل رعایت نکردن دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله در سفرها و اجتماعات مذهبی، ملی و خانوادگی ارائه و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شد.
رئیس جمهوری در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی برای تشدید نظارت‌ها مأموریت داد و گفت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در زمینه اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.
روحانی اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌های نظارتی نیز باید گزارش‌های خود را درباره نحوه اجرای پروتکل‌ها به سرعت تنظیم و ارسال کنند و با متخلفان و کسانی که این دستورالعمل‌ها را به طور دقیق اجرا نمی‌کنند، برخورد قانونی شود.
رئیس جمهوری تأکید کرد که می‌باید نظارت کیفی لازم برای تولید واکسن‌های داخلی انجام شود و همه حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7546/3/566837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها