ایران در ایران



بازگشت «تقدیس» به اصفهان پس از سرقت

اصفهان- ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته، سرو میانی تندیس «تقدیس»، اثر پرویز تناولی در اصفهان به سرقت رفت و با پیگیری بموقع شهرداری و عوامل انتظامی، علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان، بخش ربوده‌شده نیز پیدا شد. اکنون این اثر مرمت شده، دوباره در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به‌گزارش ایسنا مسیح احمدی، نماینده پرویز تناولی می‌گوید: استاد تناولی سال ۱۳۵۷ «تقدیس» را با استفاده از مکتب سقاخانه به یاد مادرش ساخت. سال ۱۳۸۰ شهرداری اصفهان آن را خریداری و در کنار ساختمان مرکزی شهرداری نصب کرد. همراه با این تندیس، چهار اثر دیگر هم از طرف استاد تناولی به مردم اصفهان اهدا شد که در سال ۱۳۹۴ سه اثر آن مرمت و در گالری شماره یک موزه هنرهای اصفهان نصب شد.
او ادامه می‌دهد: به‌دلیل تأثیری که مرور زمان و شرایط جوی بر مصالح مجسمه‌های شهری می‌گذارد، از سال ۱۳۹۶ پیگیر مرمت اثر «تقدیس» بودم اما با توجه به مراحل اداری و جابه‌جایی مدیران این امر میسر نشد تا اینکه سال ۱۳۹۸، سرقت سرو میانی به این اثر آسیب وارد کرد. نماینده پرویز تناولی در اصفهان خاطرنشان می‌کند: باوجود اینکه زمستان بدترین زمان برای مرمت یک اثر است، با راهنمایی مرحله‌به‌مرحله استاد تناولی، مدیر موزه ایشان در ایران خانم تندیس تناولی و همچنین سه نفر از شاگردان‌شان که با توجه به سختی کار و زمان کم چند روزی در اصفهان به‌منظور کمک‌رسانی میهمان ما بودند، مدل‌سازی، ریخته‌گری، پرداخت و جوشکاری انجام شد و طبق تأکید پرویز تناولی هیچ جزئیاتی از اثر کم یا به آن اضافه نشد و مرمت عین به ‌عین صورت گرفت.

«به خاطر دخترم» از کردستان به انگلستان رسید

سنندج- فیلم کوتاه «به خاطر دخترم» به نویسندگی و کارگردانی محمد فرج‌زاده تولید حوزه هنری کردستان به بخش نهایی جشنواره بین‌المللیLIMPA London Film Festival در انگلیس راه پیدا کرد.
فیلم کوتاه «به‌خاطر دخترم» به کارگردانی محمد فرج‌زاده از هنرمندان شهرستان سقز تولید حوزه هنری کردستان به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران به بخش نهایی بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی LIMPA London Film Festival که در لندن برگزار می‌شود راه پیدا کرد.
این جشنواره در بخش‌های فیلم بلند، فیلم‌کوتاه، سریال، موزیک‌ویدئو، انیمیشن برگزار و در مجموع ۱۵۵ فیلم به بخش‌های مختلف راه پیدا کرده‌اند و فیلم «به خاطر دخترم» برای کسب عنوان بهترین فیلم کوتاه به رقابت با دیگر راه یافتگان جشنواره می‌پردازد. در این فیلم آیلین تیموری، مادیه امینی، کیانوش کریمی به‌عنوان بازیگر، زانیار لطفی  تصویر بردار، کیانوش کریمی صدابردار و مهران عبدالله‌نژاد به‌عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، محمد فرج‌زاده را که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی تدوین فیلم را به انجام رسانده است یاری کرده‎‌اند. فیلم به‌خاطر دخترم با هدف مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تولید ۱۳۹۸ حوزه هنری استان کردستان است که در آن داستان خانواده‌ای را بازگو می‌کند که در آن به‌ دلیل درگیری پدر خانواده با اعتیاد ناچار به یک تصمیم می‌گردند.
این فیلم پیش از این نیز در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته و موفقیت‌هایی را کسب کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/6/569452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها