اخــــــــــبار


دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ نگرفته است

درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در این اصلاحیه خبر داد.
عبدالناصر همتی درخصوص تصمیم دولت در مورد ارز 4200 تومانی در اصلاحیه بودجه 1400، اظهار داشت: درخصوص بودجه حتماً مسئولان محترم سازمان برنامه و بودجه اطلاعات لازم را منتشر می‌کنند ولی درحدی که بنده درجریان هستم نکات اصلی و کلیدی لایحه بودجه در چارچوب لایحه قبلی روز شنبه با حضور و مشارکت تیم اقتصادی دولت بررسی شد. وی درباره جمع‌بندی نهایی بودجه 1400 در دولت، گفت: بنظرم تا روز یکشنبه لایحه بودجه در دولت نهایی بشود. به گفته رئیس کل بانک مرکزی، تصمیمی برای تغییر ارز 4200 دارو و کالاهای اساسی، در اصلاحیه لایحه بودجه 1400 توسط دولت اتخاذ نشده است./تسنیم

کاهش ارزبری 1.2 میلیارد یورویی با اجرای برنامه ساخت داخل

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: برگزاری میزهای ساخت داخل تاکنون به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارز بری منجر شده است. محمد مهدی هادوی با اشاره به برگزاری ۱۴ میز ساخت داخل، افزود: پارسال۱۰ میز ساخت داخل در حوزه‌های خودرو، تجهیزات مخابرات، برق و الکترونیک، پتروشیمی، فولاد و مس برگزار و یک میز ساخت داخل دیگر نیز در صنعت لوازم خانگی آماده برگزاری است. هادوی خواستار آن شد که تولیدکنندگان برای استفاده از قانون حداکثری استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اطلاعات خود را در سامانه «توانیران» ثبت و به روز کنند./ایرنا

رشد ۶۵ درصدی تولید شمش آلومینیوم

تولید شمش آلومینیوم در ۱۰ ماهه امسال با رشد ۶۵ درصدی نسبت بمدت مشابه پارسال به رقم ۳۶۴ هزار و ۷۸۳ تن رسید.
 براساس آمار عملکرد واحد‌های تولیدی ایرالکو (اراک)، المهدی (بندرعباس)، آلومینای ایران (خراسان شمالی) و سالکو (فارس) گویای آن است که بیشترین رشد عملکرد ۱۰ ماهه امسال مربوط به آلومینای ایران با ۱۹۶ درصد و کمترین هم ایرالکو به میزان ۶ درصد ثبت شد.
همچنین بیشترین تولید شمش آلومینیوم در دوره ۱۰ ماهه ۹۹ مربوط به ایرالکو با رقم ۱۵۵ هزار و ۵۷۷ تن ثبت شد که 42.6درصد کل را به خود اختصاص داد.
دی‌ماه امسال تولید شمش آلومینیوم در واحدهای یاد شده به رقم ۳۹ هزار و ۵۶۰ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه پارسال افزایش ۵۸ درصدی نشان می‌دهد.
بیشترین رشد مربوط به آلومینای ایران با ۱۰۷ درصد و کمترین میزان هم از آن ایرالکو با رقم پنج درصد به ثبت رسید./ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/10/569467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها