8 شهر قرمز شدند

خیز دوباره کرونا در خوزستان


زهره افشار
 خبرنگار
هشت شهر کشور از دیروز 25 بهمن ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که همگی از شهرهای خوزستان هستند. اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، هویزه، شوشتر و کارون شهرستان‌هایی هستند که از دیروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند و در همین حال ۴۰ شهرستان در کشور نارنجی، ۲۲۹ شهرستان زرد و ۱۷۲ شهرستان آبی اعلام شدند.
اعلام وضعیت قرمز کرونایی در این 8 شهر نگرانی مردم خوزستان را فراهم کرده و مسئولان هم هشدار می‌دهند که روند صعودی کرونا درخوزستان و دیگر استان‌ها می‌تواند زنگ خطر پیک بعدی کرونا در کشور را به صدا درآورد.
«فرهاد ابول نژادیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبه «ایران» گفت: از دیروز بر اساس آمار بستری‌ها هشت شهر اهواز، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، شوشتر، ماهشهر و کارون استان خوزستان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر کرونا قرار گرفته‌اند. وی افزود: در جلسه ستاد کرونا خوزستان درروز شنبه با اینکه ما خواستار تعطیلی در شهر‌های قرمز بودیم اما تصمیم گرفته شد تا محدودیت‌های کرونایی برای این شهر‌ها از سر گرفته شود.
وی تصریح کرد : متأسفانه در شهرهای خرمشهر، شوش، امیدیه، سوسنگرد، مسجدسلیمان نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان نیز با وضعیت زرد روبه‌رو هستیم. وی با اشاره به اینکه وضعیت خوزستان از نظر کرونا بسیار نگران کننده است از مردم خواست همه شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را کماکان رعایت کنند. رئیس دانشگاه جندی شاپور دورهمی‌های خانوادگی را بیشترین علل ابتلا به کرونا خواند و گفت: مردم مراقب باشند برای خرید‌های نوروزی، داخل شهر‌ها تردد بی‌مورد نکنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر مردم خوزستان رعایت نکنند پیک جدید برای ما پیک سوم کرونا خواهد بود.  ابول نژادیان گفت: درست است که واکسیناسیون کادر درمان در استان خوزستان نیز کلید خورده و واکسیناسیون کارکنان بخش آی‌سی‌یو آغاز شده ولی قطعاً کشور تا رسیدن به وضعیت مطلوب واکسیناسیون کرونا فاصله دارد. در همین حال «رضا نجاتی» سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان هم به «ایران» گفت: با افزایش روند ابتلا به کرونا در استان محدودیت‌های جدیدی را در شهرستان های استان خواهیم داشت. به‌گفته وی از امروز در شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و مابقی به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در شهرهای زرد نیز دو سوم کارکنان در محل کار و مابقی به‌صورت دورکاری فعال خواهند بود. این محدودیت‌ها شامل بخش‌های خدمات رسان همچون اداره آب، برق و گاز، آتش‌نشانی و اورژانس نخواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/11/569471/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها