اخبار



کلاهبرداری میلیاردی از پیمانکاران

گروه حوادث/ اعضای یک باند که به بهانه کمک به امور خیریه از پیمانکاران و برج سازان کلاهبرداری می‌کردند از سوی پلیس استان البرز دستگیر شدند.
 سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با سوء‌استفاده از عناوین سازمان‌های دولتی با سوژه‌های مورد نظر خود که اغلب پیمانکاران و افرادی هستند که در امر ساخت و ساز با نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی همکاری می‌کنند تماس گرفته و به بهانه کمک به امور خیریه، بیماران صعب‌العلاج، تقدیر از ورزشکاران و غیره درخواست کمک مالی می‌کنند بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی رد کلاهبرداران را در استان خوزستان شناسایی کرده و پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و یافتن مخفیگاه آنها در شهرهای مختلف این استان، با دریافت نیابت قضایی به آنجا اعزام شده و در چند عملیات غافلگیرانه 4 نفر از کلاهبرداران را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند. در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در استان‌های اصفهان، خوزستان، گیلان، فارس و البرز به این شیوه بیش از 100 مورد کلاهبرداری انجام داده‌اند.متهمان در تحقیقات کارآگاهان، لب به اعتراف گشوده و به 21 فقره جعل عنوان و کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد ریال اقرار کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند به پلیس آگاهی البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

شروع تحقیقات قضایی در پرونده مرگ یک متهم

گروه حوادث /   بازپرس جنایی تهران دستور تحقیقات قضایی برای رازگشایی از علت مرگ پسری که پس از بازداشت جان باخته را آغاز کرد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، یکشنبه گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه پسر جوانی به‌نام مهرداد طالشی پس‌از بازداشت از سوی پلیس به اتهام همراه داشتن مواد مخدر جان باخته است. اما پلیس در توضیحی اظهار داشت وی در بازداشتگاه مواد مخدر دچار ایست قلبی شده و پس‌از انتقال به مرکز درمانی فوت کرده است که موضوع از طریق پزشکی قانونی در حال بررسی است و به محض مشخص شدن علت مرگ، مراتب اعلام خواهد شد.
در همین رابطه بازپرس محمد وهابی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران نیز دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته  محل حادثه ، تحقیق از دوست مهرداد که همراه او در بازداشتگاه بوده و تحقیق از افسر پرونده‌اش را صادر کرد. همچنین با انتقال جسد به پزشکی قانونی علت مرگ بررسی و اعلام خواهد شد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/12/569478/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها