هفته پانزدهم با برد ماشین‌سازی، آلومینیوم، گل‌گهر ، فولاد و شکست استقلال آغاز شد

سپاهان در نقش قهرمان



گروه ورزشی/  هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، دیروز با 5 بازی آغاز شد. در نخستین دیدار که از ساعت 15 شروع شد، نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست آمد و ماشین‌سازی در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز 1-0 صنعت نفت را شکست داد تا شاگردان سعید اخباری به نخستین برد این فصلشان دست پیدا کنند. در این بازی، سیروس صادقیان (85) گل زد تا تنها خط تیره جدول لیگ بیستم هم از بین برود. در بازی همزمان، نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر 2-1 مغلوب آلومینیوم شد تا روند موفقیت‌های شاگردان رسول خطیبی ادامه داشته باشد. در این بازی، سید مهدی حسینی (43 و 48) برای اراکی‌ها گل زد و سید ساسان حسینی (72) تک گل نفت را به ثمر رساند. از ساعت ۱۵:۳۰ هم نساجی و گل‌گهر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که با برتری 2-1 سیرجانی‌ها به پایان رسید. در این مسابقه، حسین خطیر دروازه‌بان نساجی (34 گل به خودی) و گادوین منشا (86) برای گل‌گهر و حامد شیری (3+45-پنالتی) برای نساجی گل زدند تا چهارمین شکست پیاپی مجید جلالی روی نیمکت نساجی رقم بخورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی هم پیروزی ارزشمندی را در خارج از خانه کسب کنند. فولاد هم از ساعت 16 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز میزبان شهرخودرو بود و 2-0 به پیروزی رسید. زبیر نیک نفس (16) و ساسان انصاری (24) برای شاگردان جواد نکونام گلزنی کردند.
سپاهان جای استقلال را در صدر گرفت
در آخرین بازی دیروز، حساس‌ترین بازی هفته میان سپاهان و استقلال از ساعت 17:10 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، آن هم در شرایطی که محمود فکری و محرم نویدکیا تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار نداشتند. شایان مصلح، گئورگی گولسیانی و استنلی کی‌روش به دلیل مصدومیت غایبان میزبان بودند و آبی‌پوشان هم داریوش شجاعیان و شیخ دیاباته را به دلیل آسیب‌دیدگی به نصف جهان نبرده بودند و فرشید باقری هم در لیست این تیم قرار نگرفته بود. در این میان محمود فکری در تصمیمی بحث‌برانگیز همانند بازی با نساجی، محمد نادری و مسعود ریگی را در ترکیب اصلی قرار نداد. غیبت ریگی در پایان نیمه اول بیشتر به چشم آمد. نیمکت‌نشینی مسعود ‌ریگی که یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی فوتبال ایران است، در دیداری که سپاهان کاملاً جریان بازی را در مرکز زمین به دست گرفته بود باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و هواداران شد.
در این دیدار حساس که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از نزدیک نظاره‌گر آن بود، دقایق ابتدایی با حملات سپاهان همراه شد و دقیقه ۳ سید محمدرضا حسینی، شوتی روانه دروازه آبی‌ها کرد که راه به جایی نبرد. دقیقه 5 هم امید نورافکن با رسیدن به محوطه جریمه استقلال، شوتی روانه دروازه کرد که محمدرشید مظاهری توپ را به کرنر فرستاد و در ادامه عزت‌الله پورقاز، روی کرنر ارسالی ضربه‌ سر زد که باز هم خطرساز نبود. دقیقه ۸، امیرارسلان مطهری روی یک حمله از سمت چپ نیمه زمین سپاهان صاحب موقعیت شد اما ضربه‌اش ثمری نداشت و دقیقه ۹ هم ضربه فرشید اسماعیلی نتوانست دروازه زردپوشان اصفهانی را تهدید کند. دقیقه ۱۴ روی یک ارسال اوت از سمت راست، حسینی با یک ارسال زمینی توپ را به دهانه دروازه استقلال فرستاد که پس از برخورد به عارف غلامی مقابل پای سجاد شهباززاده قرار گرفت و او هم با یک ضربه مطمئن توپ را وارد دروازه کرد تا برابر تیم سابقش گلزنی کند. در ادامه سپاهانی‌ها سعی کردند بازی را مدیریت کنند و بتوانند با پیروزی به رختکن بروند و در مقابل آبی‌ها سعی داشتند هر چه سریع‌تر گل خورده را جبران کنند. دقیقه ۲۳، سپاهان روی یک کرنر ارسالی بازهم دروازه استقلال را تهدید کرد اما ضربه سر حسینی را مظاهری مهار کرد. دقیقه ۳۵، سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و سروش رفیعی توپ را به قصد پاس پشت دفاع استقلالی‌ها فرستاد و تلاش شهباززاده برای اثرگذاری روی توپ بی‌نتیجه بود و در واقع بدون اینکه توپ به بازیکنی برخورد کند خط دروازه را طی کرد و به تور رسید تا در میان بهت شاگردان فکری دومین گل میزبان هم ثبت شود. در حالی که بلندگوی ورزشگاه نام شهباززاده را به عنوان گلزن اعلام کرد اما در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که او به رفیعی می‌گفت گل را تو زدی و پخش صحنه آهسته گل هم مؤید همین موضوع بود. استقلال که پس از دریافت گل دوم فوتبال نامنظمی ارائه می‌داد نتوانست کاری از پیش ببرد و نیمه اول با برتری دو گله سپاهان به پایان رسید. استقلال نیمه دوم را هجومی آغاز کرد تا گل‌های خورده را جبران کند. دقیقه 48 بابک مرادی در حالی که می‌رفت با نیازمند تک به تک شود تعادلش در محوطه جریمه به هم خورد و اعتقاد داشت که باید پنالتی اعلام شود اما سید وحید کاظمی داور بازی چنین نظری نداشت. دقیقه 49 هم مهدی قایدی با شوتی زمینی دروازه نیازمند را هدف گرفت که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 59 فکری 3 تعویض انجام داد و سید احمد موسوی به جای سیاوش یزدانی، محمد نادری به جای غلامی و محمدحسین مرادمند به جای مهدی مهدی‌پور وارد زمین شدند. دقیقه 67 ضربه سر امیر ارسلان مطهری با اختلاف از کنار دروازه سپاهان عبور کرد. در آن‌سو هم محمدرضا خلعتبری دقیقه 73 جایگزین حسینی شد. دقیقه 80 استقلال تعویض‌های دیگری داشت و مسعود ریگی به جای آرش رضاوند و محمد حسین فلاح به جای وریا غفوری به زمین رفتند اما این تعویض‌ها هم ثمری نداشت تا استقلال در نهایت 2-0 بازنده و سومین شکست فصلش را مقابل رقیب مستقیم خود متحمل شود. سپاهان پس از 7 سال استقلال را در ورزشگاه نقش جهان شکست داد تا در ورزشگاه خانگی‌اش نقش قهرمان را به خود بگیرد. این تیم با 28 امتیاز جای استقلال را در صدر جدول گرفت و استقلال هم با 26 امتیاز از 15 بازی به رده دوم سقوط کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/18/569498/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها