نیم فصل لیگ برتر بیستم امروز به پایان می رسد

پرسپولیس با پیکان در اتوبان صدر




حامد جیرودی/ رقابت‌های هفته پانزدهم امروز با برگزاری 3 بازی دیگر به پایان می‌رسد. در ساعت 15 دو دیدار همزمان آغاز می‌شود که طی آن سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف تراکتور خواهد رفت. شاگردان ابراهیم صادقی پس از باخت به گل‌گهر، پیروزی برابر آلومینیوم را هم در لحظه آخر از دست دادند و برابر این تیم به تساوی 1-1 رسیدند.
در مقابل تراکتور هم شرایط خوبی ندارد و یاران مسعود شجاعی پس از باخت به آلومینیوم، دیگر بازی خانگی‌شان برابر پرسپولیس را هم 1-0 واگذار کردند تا شجاعی به این نتیجه برسد که در نیم‌فصل دوم تنها به بازی برای سرخپوشان تبریزی ادامه دهد و حالا در این شرایط باید دید سایپا به نوار ناکامی‌هایش پایان می‌دهد یا تراکتور؟ مس هم در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان پذیرای ذوب‌آهن است. شاگردان محمد ربیعی در آخرین بازی‌شان و دیدار معوقه هفته نهم برابر پرسپولیس 1-0 بازنده شدند تا پس از 5 بازی شکست‌ناپذیری، طعم باخت را دوباره بچشند و حالا به دنبال جبران است. از سویی مسئولان ذوب‌آهن هم پس از شکست 3-1 این تیم برابر سپاهان، رحمان رضایی را برکنار کردند و به دنبال این هستند تا با مربی جدیدی کار خود را ادامه دهند. اما در این بازی به صورت موقت میلیچ چرچیچ مربی صربستانی ذوب‌آهن که از فصل گذشته همراه این تیم است، هدایت این تیم اصفهانی را برعهده خواهد داشت.
شاگردان یحیی به دنبال نزدیک شدن به صدر
در آخرین بازی هفته هم پرسپولیس و پیکان از ساعت 17:15 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که پس از پیروزی بر ماشین‌سازی و تراکتور، مس را هم از پیش‌رو برداشتند تا سومین برد پیاپی خود دست پیدا کنند و با رسیدن به امتیاز 24، یکی از شانس‌های قهرمانی نیم فصل نیز به شمار می‌روند. در مقابل، خودروسازان شرایط خوبی در هفته‌های اخیر نداشته‌اند و در 4 بازی آخرشان به پیروزی نرسیده‌اند. شاگردان مهدی تارتار در بازی قبل‌شان 2-0 از ماشین‌سازی پیش بودند ولی با از دست دادن برد، به تساوی 2-2 رسیدند و حالا تارتار به دنبال این است که با برتری برابر تیم دوران بازیگری‌اش که همواره به آن ابراز علاقه کرده، شرایط بهتری را برای پیکان به وجود آورد اما او به‌خوبی می‌داند شکست دادن قهرمان چهار دوره لیگ برتر کار آسانی نیست.
پرسپولیسی‌ها که به‌خاطر درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان تا پایان سال سیاه‌پوش خواهند بود، یک گلزن جدید پیدا کرده‌اند و او بازیکنی نیست جز سیدجلال حسینی کاپیتان و مدافع این تیم که 2 گل 3 امتیازی را برابر تراکتور و مس به ثمر رسانده و در 39 سالگی همچنان آماده و سرحال است.
 در این بازی هم محمد حسین کنعانی‌زادگان غایب خواهد بود ولی به احتمال زیاد حامد لک که در بازی با مس محروم بود، به جای بوژیدار رادوشوویچ درون دروازه پرسپولیس قرار می‌گیرد. در این میان باید دید گل‌محمدی دوباره از امید عالیشاه در خط حمله استفاده می‌کند یا مهدی عبدی را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد؟ در مقابل، پیکان هم مثل دیدارهای قبلی‌اش به پرتاب‌های اوت بلند نادر محمدی مدافعش که در این فصل پرتاب‌هایش معروف شده دل بسته است.
 تارتار در این بازی محمد نوری هافبک باتحربه‌اش و کاپیتان اسبق پرسپولیس را به دلیل مبتلا شدنش به ویروس کرونا در اختیار ندارد اما امیر روستایی دیگر بازیکن سابق پرسپولیس است که در خط حمله پیکان حضور دارد و انگیزه زیادی دارد تا خود را ثابت کند. پرسپولیس و پیکان تاکنون 30 بار در لیگ برتر با یکدیگر دیدار کرده‌اند که 21 برد سهم سرخپوشان و 5 برد سهم خودروسازان بوده و 4 بازی هم مساوی شده است.
پرسپولیس بازی رفت لیگ نوزدهم را 2-1 برد و در بازی برگشت هم 3-1 به برتری رسید. در تقابل‌های دو تیم پرسپولیسی‌ها 55 گل و پیکانی‌ها 27 گل به ثمر رسانده‌اند.

بــــرش
مطهری: بازیکنان پرسپولیس باید سلحشور و جنگجو باشند

حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پیکان گفت: «باخت به آلومینیوم درس‌های زیادی به ما داد و روی نقاط ضعف خودمان کار کردیم و توانستیم آنها را برطرف کنیم و در برخی آیتم‌ها تیم را ارتقا بدهیم. قهرمانی نیم فصل جزو اهداف کوتاه‌مدت و ارزشمند ماست.  باید با هوش و تمرکز بالا کار کنیم تا قهرمانی نیم‌فصل را به هواداران هدیه بدهیم و در آخر قهرمانی پایان فصل که همان طبقه سی‌ام است را از آن خود کنیم. تیم‌های حریف باید به تاکتیک‌ها و بازیکنان ما فکر کنند.» او افزود: «به هواداران می‌گویم که ما هیچ لیست مازادی نخواهیم داشت و نداریم اما بازیکنانی مثل سعید حسین‌پور، درخواست جدایی دادند و چون بازیکن جوانی است و باید بیشتر در شرایط بازی قرار بگیرد به صورت قرضی موافقت کردیم که جدا بشود. در پرسپولیس همیشه باید سلحشور و جنگجو باشند که بتوانند خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/18/569499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها