اخبار




صالحی امیری: برای ورزشکاران به 20 هزار دوز واکسن کرونا نیاز داریم

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک دیروز با غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دیدار کرد. صالحی امیری با بیان به اینکه از فدراسیون پزشکی ورزشی تقاضا دارد سال ۱۴۰۰ را ویژه ببیند، اظهار کرد: «انتظار ما این است که فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری کمیته ملی المپیک برنامه منظمی برای کل کاروان در شش رویداد آینده تهیه کند چراکه ژاپن پروتکل‌های سختی را برای برگزاری المپیک اعمال خواهد کرد، بنابراین باید این پروتکل‌ها در داخل اجرا شوند تا در رویدادهای آینده به مشکل برنخوریم.» وی همچنین در رابطه با واکسیناسیون ورزشکاران خاطرنشان کرد: «جلسه‌ای با وزیر ورزش برای واکسن داشتیم و می‌توانیم برای ورزشکاران واکسن تهیه کنیم. نظر این بود که با چینی‌ها مذاکره کرده و با توجه به برگزاری سه رویداد در چین، از این کشور واکسن تهیه کنیم و باید بدانیم که حداقل ۲۰ هزار دوز برای ۱۰ هزار ورزشکار در حوزه قهرمانی نیاز داریم.»
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه واکسیناسیون ورزشکاران باید در اولویت باشد، عنوان کرد: «دو راه در این زمینه وجود دارد؛ پیش‌بینی ما در ۵۰ فدراسیون حدود ۱۰ هزار نفر است و حداقل ۲۰ هزار و حداکثر ۳۰ هزار دوز نیاز داریم، شش رویداد سال آینده پیش رو خواهیم داشت و امیدواریم مجوز خرید واکسن از چین یا کشورهایی که مد نظر ستاد مبارزه با کروناست، اخذ کنیم.»
همچنین نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا درآمد فدراسیون پزشکی ورزشی صفر شده است، گفت: «از طریق وزارت بهداشت، فعالیت را برای واکسیناسیون ورزشکاران پیگیری می‌کنیم. سال آینده به دلیل رویدادهای مختلف و  پرتراکم باید پشتیبانی لازم صورت گیرد و با توجه به شرایط موجود، اولویت توجه به المپیک توکیو است.»
صالحی‌ امیری اظهار داشت: «انتظار ما این است که مجلس شورای اسلامی  بودجه پیشنهادی را تصویب کند؛ در این صورت می‌توانیم در سال 1400 ما وعده جهش در بودجه را داشته باشیم. ما بشدت نیازمند تجهیزات و برگزاری اردوها در داخل و خارج هستیم. این هم نیازمند این است که منابع در اختیار ما باشد. برای اینکه در سال 1400 حدود شش رویداد را برگزار کنیم، حدود 2 میلیون دلار پیش‌بینی ارزی و حدود 50 میلیارد تومان پیش‌بینی ریالی ما برای این مسابقات است؛ لباس، تغذیه و پاداش پای سکو و سایر هزینه‌ها. لازمه این هزینه‌ها این است که دولت و مجلس به ما کمک کنند.» او در ادامه بیان کرد: «همه ورزش‌ها مورد حمایت ما هستند، به طور طبیعی ما ارزیابی سالیانه خواهیم داشت ولی من می‌گویم ما فدراسیون بد نداریم و همه در حال تلاش هستند. من به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. خارج از مبالغه، من نمی‌توانم بگویم ما فدراسیون ضعیفی داریم، ولی طبیعی است اگر همه در یک کلاس قرار بگیرند ممکن است نمرات مختلفی گرفته شود، ولی همه قبول هستند.»

رقابت دیاباته و عبدی در لیگ قهرمانان آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی جدید، از کاربران خود خواسته که زیباترین گلی که فصل گذشته در بازی‌های لیگ قهرمانان قاره کهن با ضربه سر به‌ثمر رسید را انتخاب کنند. سایت AFC پنج گل را به‌عنوان زیباترین گل‌های به‌ثمر رسیده با ضربه سر در فصل گذشته لیگ قهرمانان انتخاب کرده که در میان آنها گل‌های شیخ دیاباته مهاجم استقلال و مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس قرار دارد. گل شیخ دیاباته مقابل تیم الاهلی عربستان در هفته نخست مرحله گروهی نامزد کسب عنوان زیباترین گل با ضربه سر شده است و مهدی عبدی هم به‌خاطر گلی که در مرحله نیمه نهایی به تیم النصر عربستان زد در فهرست نامزدها قرار دارد. همچنین گل‌های گل سعد ناطق مدافع میانی تیم الشرطه عراق به الاهلی عربستان، لی شنگ‌لونگ برای تیم شانگهای اس‌آی‌پی‌جی مقابل سیدنی و دراگان سران برای تیم پاختاکور ازبکستان مقابل استقلال جزو 5 کاندیدای برترین‌ها هستند.

تست کرونای مربی استقلال مثبت شد

علی اصغر قربانعلی‌پور مربی جدید استقلال شب گذشته اردوی تیمش را  به مقصد تهران ترک کرد. به‌گزارش فارس، ظاهراً مسئولان استقلال با توجه به اینکه وی و سعید عزیزان کمی حالت سرماخوردگی داشته‌اند از هر دو نفر خواسته‌اند که در یک اتاق قرار بگیرند که قربانعلی‌پور با این مسأله مخالفت کرده است. در نهایت هم وی بعد از اینکه نتوانست در اتاقی جدا مستقر شود هتل اطلس را به مقصد تهران ترک کرد. قربانعلی‌پور پس از ترک اصفهان و بازگشت به تهران تست کرونا داد و مشخص شد که به این ویروس مبتلا شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7566/18/569502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها