دیگه چه خبر؟




درخواست کمک امریکا از ایران درباره یمن

   خبر اول اینکه، «تیموتی لندرکینگ» فرستاده ویژه امریکا در امور یمن با تأکید بر اهمیت نقش ایران برای کمک به حل بحران یمن، از تهران خواست تا «نهایت سعی خود» را برای حل‌وفصل این مناقشه بکار گیرد. به ‌گزارش ایرنا، تارنمای هیل به نقل از سخنان لندرکینگ در حاشیه کنفرانس خبری سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نوشت که در داخل و خارج یمن تمایل فراوانی برای پایان درگیری‌ها وجود دارد. وی از کشورهای اثرگذار در تحولات منطقه از جمله ایران خواست تا برای دستیابی به این هدف همکاری کنند. این دیپلمات امریکایی بدون اشاره به کشتار مردم یمن و بروز یکی از بزرگترین فجایع انسانی در این کشور به‌دست عربستان سعودی و حمایت امریکا و برخی همپیمانان غربی آن از ریاض، ایران را متهم کرد که از حملات حوثی‌ها علیه اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمایت مالی، آموزشی و تدارکاتی کرده و نقشی منفی در یمن ایفا کرده است. وی از تهران خواست تا از اقدام بین‌المللی برای پایان دادن به مناقشه یمن حمایت کند.

۱۳ ماه حبس برای یاشار سلطانی با شکایت قالیباف

  خبر دیگر اینکه، وکیل محمدباقر قالیباف گفت: یاشار سلطانی به‌دلیل نشر اکاذیب نسبت به موکلش در توئیت‌های منتشره، به تحمل ۱۳ ماه و یک روز حبس محکوم شد. به ‌گزارش فارس، علی اصغر قهرمانی درباره نتیجه شکایت محمدباقر قالیباف از یاشار سلطانی به‌دلیل نشر اکاذیب گفت: جلسه رسیدگی دادگاه در آذرماه امسال تشکیل و دو طرف دفاعیات خود را ارائه دادند. وی ادامه داد: با توجه به دو فقره شکوائیه تقدیمی اینجانب، مندرجات پرونده، کیفرخواست صادره از دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، پرینت مطالب منتشر شده توسط یاشار سلطانی در فضای مجازی و دفاعیات غیر مؤثر او و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده، دادگاه محترم بدوی وقوع بزه و انتساب آن به متهم را محرز و مسلم تشخیص داده است. قهرمانی ادامه داد: رأی صادره درباره یاشار سلطانی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است. وکیل قالیباف در پایان گفت: هدف موکلم از طرح شکایت آن بود که نشان دهد ادعاهای یاشار سلطانی کذب است.

واکنش ظریف به کابینه انتخاباتی‌اش

  شنیدیم که، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری و لیست اعضای کابینه‌ای که به وی منتسب شده گفت: از محبتی که دوستان به من دارند متشکرم ولی جدیت لیست کابینه منسوب به من همان اندازه است که یک کابینه از شخصیت‌های کارتونی در همین فضای مجازی منتشر شده بود. به‌ گزارش ایسنا، او تأکید کرد:نه دشمنی با خدا و نه مردم دارم اما هنوز تصمیم من همان است که اعلام کرده بودم.

ادعای وزیر کشور ترکیه
درباره حضور عناصر پ ک ک در ایران

  دست آخر اینکه،  «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، طی سخنانی در پارلمان این کشور ـ که درباره عملیات ترکیه در کردستان عراق برگزار شده بود ـ با بیان اینکه شمار تروریست‌ها (عناصر پ‌ک‌ک) در ترکیه به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است، ادعا کرد که در ایران و عراق ۵ هزار نفر از این عناصر وجود دارند. همچنین در سوریه نیز ۱۵ هزار تروریست (عناصر‌ ی‌پ‌گ) حضور دارند. به ‌گزارش تسنیم، این در حالی است که عناصر این گروه تروریستی و شاخه آن که پژاک است، بارها از سوی نیروهای نظامی ایران مورد ضربه قرار گرفته‌اند. وزیر کشور ترکیه پیش از این نیز ادعاهایی اینچنین را مطرح کرده بود که با پاسخ مقامات نظامی ایران روبه رو شده بود؛ اما باز این اظهارات خود را تکرار کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/3/569957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها