بیانیه کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند آغازی برای رویکرد اصلاحی باشد



حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه پایانی کنگره ششم خود بر برگزاری انتخابات رقابتی تأکید کرده است. به‌گزارش «ایران» در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینکه شرایط کشور و بخصوص در حوزه اقتصادی مطلوب نیست و با تأکید بر اینکه انتقاداتی بر دولت مستقر نیز وارد است، آورده: انصاف این است که مشکلات خارج از اراده دولت همچون بحران بزرگ کرونا، وقوع بلایای طبیعی از سیل تا زلزله و بالاخره همزمانی با یک دولت بدعهد و غیر عادی در امریکا به ریاست ترامپ، قضاوت درباره منشأ مشکلات را نسبی می‌کند.
 اتحاد ملت در ادامه به تبیین چهار ساحت سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته و در بخشی از آن نوشته: با همه انتقادهایی که به گذشته دیپلماسی جمهوری اسلامی وارد است، انصاف این است که دولت آقای روحانی و وزارت خارجه آن با رویکرد حل مسأله‌ای، در پی تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌الملل و استفاده از فرصت دیپلماسی برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در داخل کشور بوده و هست. اما بداقبالی این دولت بود که با دولتی غیر عادی و نامتعادل در امریکا و به ریاست ترامپ مواجه شد.
واقعیت این است که اگر فقط برجام به نتایج محدودی که از آن انتظار می‌رفت دست می‌یافت، همین امروز موقعیت دولت آقای روحانی در افکار عمومی تفاوت مشهودی می‌داشت. اما نمی‌توان تمام ناکامی نسبی دیپلماسی برجامی را به دولت ترامپ ارجاع داد. در داخل نیز نیروهای آشوب‌زی و کاسبان تحریم یا ناآگاهانی هستند که به همان اندازه برای به زمین زدن برجام تلاش کردند. این بیانیه افزوده: در این شرایط آنچه باور همیشگی حزب اتحاد ملت بوده است، ضرورت باز گرداندن تمام سیاستگذاری‌های دیپلماسی به حوزه تخصصی و کارشناسی آن در وزارت خارجه و هماهنگی دیگر دستگاه‌ها با آن است. همچنین کنار رفتن دولت ترامپ و روی کار آمدن دموکرات‌ها در امریکا، فرصتی است که با توجه به تجارب گذشته، حق فرصت‌سوزی و تداوم سیاست‌های غلط تقابلی و تهاجمی سابق را به مسئولان نمی‌دهد.اتحاد ملت در تشریح چه باید کردها هم نوشته: حزب اتحاد ملت با باور به امکان حل همه این بحران‌ها در چارچوب ارزش‌های کلان انقلاب اسلامی و در نتیجه حفظ هویت اصلی نظام جمهوری اسلامی و به رسمیت شناختن شعار «استقلال» نه فقط از غرب و امریکا؛ «آزادی» نه فقط برای خودی‌ها؛ و «جمهوری اسلامی» چنان چه مختصات آن در نوفل لوشاتو وعده داده شد، معتقد است که انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند آغازی برای ورود به این رویکرد از جانب حاکمیت باشد.
این حزب اصلاح‌طلب آورده است: ما نگران ایرانیم و به حکم وظیفه ملی و اعتقادی خود، برای برون‌رفت از این شرایط، به سهم خود آماده همه گونه تلاش و ممارست در کنار ملت بزرگ ایران هستیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/3/569958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها