بیانیه ترامپ علیه مک کانل


رئیس جمهوری سابق امریکا در بیانیه‌ای با انتقاد از سناتور میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنای امریکا، افزایش اختلاف بین دو صدای مهم در حزب جمهوریخواه را نشان داد و گفت نمی‌توانند اجازه دهند با استفاده از «رهبران درجه سه»، آینده به آنها دیکته شود.
به‌گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای مطبوعاتی با توجه به اتمام دادرسی استیضاح دوم در سنای امریکا افزود: میچ لجوج، عبوس و ناخندان است و اگر سناتورهای جمهوریخواه قصد داشته باشند با او بمانند، آنها دیگر پیروز نخواهند شد. او هرگز آنچه را که باید انجام شود یا آنچه برای کشور ما مناسب است، انجام نخواهد داد.
رئیس جمهوری سابق امریکا همچنین متعهد شد که در انتخابات آینده از رقبای اصلی حمایت کند و ادامه داد: در صورت لزوم و مناسب، من از رقبای اصلی که طرفدار «بار دیگر به امریکا عظمت می‌بخشیم» و سیاست ما در مورد «امریکا اول» هستند، حمایت خواهم کرد. ما رهبری درخشان، قوی، متفکر و دلسوزانه می‌خواهیم.
ترامپ و مک کانل هفته‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳ آبان از هم جدا شدند و ترامپ ابراز ناراحتی کرد که مک‌کانل، جو بایدن دموکرات را به‌عنوان برنده به رسمیت شناخته است. هنگامی که مک کانل روز شنبه در صحن سنا اعلام کرد ترامپ «از نظر عملی و اخلاقی مسئول» حمله طوفانی به کنگره در ۱۷ دی‌ماه است، فاصله میان آنها بیشتر شد.
این دو تلاش می‌کنند تا حزب را در جهت مخالف سوق دهند، مک‌کانل به سمت ریشه‌های یک حزب حامی تجارت با بودجه متمرکز شد، در حالی که ترامپ که هنوز هم توسط بخش بزرگی از پایگاه رأی دهندگان جمهوریخواه پشتیبانی می‌شود، از یک رویکرد عوامگرایانه‌تر حمایت می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/4/569963/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها