اخبـــار




جهانگیری: تحریم‌ها نبود واکسن کرونا را در اختیار مردم قرار می‌دادیم

 معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه امریکا علیه ایران گفت: اگر ایران در برهه کنونی با تحریم‌ها مواجه نبود جزو نخستین کشورهایی بود که واکسن لازم برای مقابله با کرونا و تأمین ایمنی مردم را تهیه می‌کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری دیروز در دیدار مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهوری سابق امریکا، اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ایران از طرف شخصی انجام شد که همان برخوردهای تند را با سیاست‌ها و عملکرد سازمان جهانی بهداشت داشت، این تحریم‌ها که بر ضد حقوق اولیه انسان‌ها برای تأمین سلامتی آنهاست، ضدانسانی و ضد حقوق بشری است و متأسفانه فریاد ملت ایران علیه این رفتارهای ظالمانه در سطح جهانی خوب پژواک نیافته است.
معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه ایران کشوری ثروتمند است و نیازمند کمک نیست، گفت: امریکایی‌ها راه‌های دسترسی به سرمایه و دارایی‌های ما را مسدود کردند، ما در زمانی که درگیر تحریم‌ها هستیم باید مانند بقیه کشورها با شیوع بیماری کرونا نیز مقابله کنیم. اما امکان ارسال تجهیزات پزشکی که با همکاری سازمان جهانی بهداشت خریداری شد، بعد از یک سال به دلیل مسدود بودن منابع مالی فراهم نشده است.
جهانگیری افزود: در حال حاضر ایران در کشورهای آسیایی ده‌ها میلیارد دلار پول دارد که در بانک‌های آنها مسدود مانده است و برای ارسال ۵۰ میلیون دلار پیش قسط خرید «کواکس» مدت‌ها معطل شدیم تا مسیری برای انتقال پول پیدا کنیم.
سلیم المنظری مدیر منطقه مدیترانه‌ای شرقی سازمان جهانی بهداشت با تأکید بر تلاش خود و همکارانش برای انتقال دانش تخصصی و تجربه ایران در حوزه بهداشت و سلامت به کشورهای دیگر از کمک سازمان جهانی بهداشت برای افزایش ظرفیت ایران در تولید واکسن کرونا خبر داد و گفت: در مبارزه با کرونا امروز همه کشورها با چالش و دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند اما ایران با وجود تحریم‌ها توانسته است پیشرفت زیادی داشته باشد.

خبر خوش وزیر فرهنگ؛ بازگشت آگهی‌های دولتی به مطبوعات

 سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال مطلبی در توئیتر نوشت: با حمایت آقای ‫(اسحاق) جهانگیری (معاون اول رئیس جمهوری) و نظر موافق هیأت دولت، الزام ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات به قوت خود باقی ماند و ماده ۱۴ مصوب پیشین لغو و تبصره ۱ ماده ۱۳ هم درهمین راستا اصلاح گردید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو ماده ۱۴ آیین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) خبرداد و نوشت: الزام ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات به قوت خود باقی ماند. از مدیران و همکاران مطبوعاتی، که همدلانه نگرانی‌های‌شان را منتقل کردند، سپاسگزارم.
همچنین چاپ و انتشار آگهی معاملات دستگاه‌های اجرایی در روزنامه‌های کثیرالانتشار با تصویب هیأت وزیران، مجاز اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، در جلسه دیروز هیأت وزیران که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، دولت ضمن اصلاح آیین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داد نسبت به انتشار آگهی معاملات خود در روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام کنند.

۶۷ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۰۲۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز 28 بهمن تا ظهر ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر رسید.
وی ادامه داد: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید. لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری افزود: براساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/5/569971/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها