ایران در ایران




توضیح وزیر گردشگری درباره حذف گذرنامه در سفر بین ایران و ترکیه

ایران زمین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید: حذف گذرنامه برای سفر بین ایران و ترکیه در حد یک پیشنهاد از طرف ترکیه است که باید آن را با دستگاه‌های امنیتی و وزارت خارجه مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در جریان افتتاح ویدئوکنفرانسی ۲۰۶ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، درباره این پیشنهاد که اخیراً در کمیته گردشگری ایران و ترکیه مطرح شده و بازتاب گسترده‌ای  داشته است، توضیح داد: در سفری که به ترکیه داشتیم آن‌ها تجربه‌ای را که با یکی از کشورهای همسایه داشتند مطرح کردند و آن هم این است که علاوه بر لغو ویزا، پاسپورت را نیز حذف کرده‌اند. آن‌ها اعتقادشان بر این است که اگر این مدل را با ایران اجرایی کنند می‌تواند به تقویت گردشگری بین دو کشور کمک کند. اخیراً  این موضوع دوباره از سوی آن‌ها مطرح شده اما فعلاً در حد پیشنهاد ترکیه به ما است؛ به نظرم پیشنهاد بدی نیست و باید این موضوع را با وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی مطرح کنیم.

سه هکتار از جنگل‌های بخش دودانگه ساری در آتش سوخت

ساری - مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری منطقه ساری از مهار کامل آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی روستای «پارت‌کلا» از توابع بخش دودانگه خبر داد و گفت که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، حدود سه هکتار از عرصه‌های جنگلی این منطقه در آتش سوخت.
به گزارش ایرنا، اسحاق عطایی با بیان اینکه خسارت وارد شده به عرصه‌های جنگلی توسط کارشناسان در دست بررسی است، اظهار داشت: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی روستای پارت‌کلا که از ساعت ۲۳ سه‌شنبه شب آغاز شده بود، ساعت پنج بامداد دیروز با تلاش اهالی محل، نیروهای انتظامی، یگان حفاظت محیط‌زیست ساری و همکاری مأموران اجرایی منابع طبیعی به‌طور کامل مهار شد. وی از مسافران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند درخواست کرد از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری یا پس از روشن کردن آتش، از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/6/569974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها