اخبار




طرح جدید برای خانه‌دار شدن محرومان

رئیس بنیاد مستضعفان از کمک بلاعوض یک‌هزار میلیارد تومانی این بنیاد برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان خبر داد.
سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت ۲۰ هزار مسکن محرومان، در تشریح جزئیات این تفاهمنامه افزود: این سومین تفاهمنامه بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان است. بنیاد مستضعفان پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان را به صورت بلاعوض در ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیفی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، متقبل شد؛ در این تفاهمنامه، سهم بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان بلاعوض است.وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر ساخته می‌شود، گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این ۱۰۰۰ میلیارد تومان، در صورت امکان، زمین و مصالح رایگان را عهده‌دار خواهد شد.
به گفته وی، بنیاد مستضعفان تا امروز ۲ هزار میلیارد تومان بلاعوض در زمینه ساخت مسکن محرومان متعهد شده که تا دو سال آینده به صورت کامل پرداخت می‌شود.
فتاح تأکید کرد: ما معتقدیم این تعداد، در مقابل نیاز کل کشور، میزان ناچیزی است اما امیدواریم دولت فعلی و دولت بعد اقداماتی را انجام دهند تا شرایط اقتصادی کنونی که خانه‌دار شدن را برای اقشار ضعیف بسیار سخت کرده، تغییر کند.
وی اضافه‌کرد: بنیاد مستضعفان به ساخت این میزان خانه برای محرومان قانع نیست و در آینده سطح و وزن تفاهمنامه‌های احداث مسکن محرومان در این بنیاد بیشتر خواهد شد./ بنیاد مستضعفان

آمادگی برق برای هفته پیشرو

مدیرعامل توانیر از آغاز دور چهارم اقدام فراگیر با هدف مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و تنظیم روشنایی‌های معابر در سراسر کشور خبرداد.
محمدحسن متولی‌زاده با بیان اینکه این برنامه در قالب اقدامی فراگیر در سراسر کشور آغاز خواهد شد، افزود: این برنامه با هدف تعادل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در دو روز متوالی اجرا خواهد شد.
وی در عین حال استفاده از کنتورهای فهام و تنظیم ساعت‌های نجومی مدارات روشنایی و یک درمیان کردن چراغ‌های روشنایی معابر را از دیگر محورهای این برنامه سراسری عنوان کرد و گفت:در کنار مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز که به نوعی تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود، توسعه به‌کارگیری نرم‌افزار برق من در اخذ گزارش‌های مردمی نیز در دستور کار این برنامه سراسری خواهد بود.
مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص ورود جبهه هوای سرد به کشور، تصریح کرد: صنعت برق با این اقدام فراگیر، برای هفته سرد پیش‌رو آماده می‌شود./توانیر


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/7/569980/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها