رونمایی از طرح‌های نوین تأمین مالی مسکن



معاونت امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح‌های تأمین مالی نوین مسکن، به ۲ روش پوشش مالی بانک توسعه تعاون و انتشار اوراق در بورس کالا رونمایی کرد.
محمدجعفر کبیری افزود: در طرح پوشش مالی بانک توسعه تعاون، به تعاونی‌هایی که در پروژه‌های خود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما به‌دلیل مشکلات مالی، اعضا توانایی پرداخت حق عضویت نداشتند، خط اعتباری در نظر گرفته شده تا این پروژه‌ها به اتمام برسند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون افزود: البته این خط اعتباری به تعاونی‌هایی تعلق می‌گیرد که فعالیت آنها شفاف، مجامع تعاونی به‌ روز و مشکل حقوقی نداشته باشند و تعاونی این اطیمنان را بدهد که پروژه را به اتمام برساند. وی درخصوص طرح دیگر تأمین مالی مسکن گفت: طرح دیگر، استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا است که مسکن را به بورس می‌بریم و با کمک این طرح، تحولی در رونق تعاونی مسکن ایجاد می‌شود.
 کبیری ادامه‌داد: در این طرح تعاونی‌ها برای تأمین مالی اقدام به تأمین نقدینگی از طریق بازار سرمایه‌ می‌کنند و بخشی از آورده که اعضا نمی‌توانند تأمین کنند از طریق این بازار و با ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون انجام می‌شود. وی گفت: در سررسید اوراق، اعضا اگر نقدینگی داشته باشند، پرداخت می‌کنند، در غیر این صورت با مراجعه به بانک توسعه تعاون به‌صورت اقساطی اقدام به فروش اقساطی می‌کنند. معاون امور تعاون وزارت تعاون گفت: هم‌اکنون سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن زیر ۱۰ درصد است و با اجرای این ۲ طرح می‌توان گفت بخش تعاون مسکن متحول می‌شود./ایرنا‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/9/569992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها