ظرفیت بیمارستان‌ها ‌در‌پی شیوع کرونای انگلیسی در حال پر شدن است

درخواست اعلام وضع اضطراری در خوزستان


گروه ایران زمین - کرونا بار دیگر وضعیت خوزستان را بحرانی کرده است و احتمال می‌رود افزون بر 9 شهر کنونی شهرهای دیگر خوزستان قرمز شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی توئیتری اعلام وضعیت اضطراری در خوزستان را خواستار شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در پی تأیید ورود کرونای انگلیسی به خوزستان و قرمز شدن وضعیت ۹ شهر این استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پیامی توئیتری، درخواست لزوم اعلام وضعیت اضطراری در استان را رسانه‌ای کرد. در پیام دکتر فرهاد ابول نژادیان آمده است: مطابق بررسی‌های آزمایشگاهی در دو هفته اخیر موارد متعددی از ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خوزستان شناسایی شده است. ویروس جدید با سرعت بسیار بالا و مرگ‌و‌میر بالا‌تر، سوش غالب کرونا در خوزستان است. اعلام وضعیت اضطراری در استان و اقدامات فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری است.هم‌اکنون شهر‌های اهواز، کارون، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، دشت آزادگان، شوشتر و ماهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.
شادگان درخواست کمک اضطراری کرد
از سوی دیگر سرپرست فرمانداری ویژه شادگان گفت این شهرستان نیازمند پشتیبانی سریع از مرکز استان و کشور است. رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر هم از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان در پذیرش بیماران کرونایی و حاکم شدن وضعیت اضطراری خبرداد.رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مشاهده کرونای انگلیسی در شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر را تأیید کرد و گفت: این ویروس خطرناک با سرعت در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال گسترش است.
به‌گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای شیوع بیماری کووید۱۹ در شهرستان شادگان در۲هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه‌های بیماران به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شد و نتایج آزمایش پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب می‌شود.وی افزود: مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که اگر شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج‌های قبلی کرونا خواهد بود.رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی، تجمع و اماکن پرتردد پرهیز نمایند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.
وی ضمن هشدار این نکته که ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میانسالان، جوانان را نیز درگیر می‌کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.
5 منطقه بحرانی در اهواز
از سوی دیگر بحران کرونا در کلانشهر اهواز رو به گسترش است رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خیابان‌های طالقانی، نادری، کیانپارس، گلستان و مخصوصاً غرب اهواز آلودگی بسیار زیادی از کرونا داریم.وی افزود: کادر درمان زیر بار فشار شدید بیمارانی قرار گرفته‌اند که در همین ترددهای بین‌شهری، مجالس و میهمانی‌های خانوادگی مبتلا شده‌اند و به بیمارستان مراجعه می‌کنند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بار زیاد مراجعه به بیمارستان رازی باعث شد که ۵۰ تخت آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم و از روز سه‌شنبه نیز ۴۰ تخت عادی آن وارد چرخه درمان کرونا شود.وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمؤمنین و سینا ظرفیتشان تکمیل شده و بیمارستان طالقانی قدیم را روز گذشته برای وارد کردن به چرخه درمان کرونا آماده کرده‌ایم که از دیروز مورد استفاده قرار گرفت.
افزایش 52 درصدی مرگ‌های کرونایی در خوزستان
از سوی دیگر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.وی افزود: موارد بیماری کووید۱۹ در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۷۵ درصد و موارد بستری در بیمارستان‌ها ۶۵ درصد افزایش یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/11/569999/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها