اخـــــــــبار



وزیر ارتباطات:
تعداد پیام‌های ارسال شده در شبکه «شاد» از ۲۴ میلیارد گذشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال بیش از ۲۴ میلیارد پیام در شبکه دانش‌آموزی «شاد »خبر داد و گفت: این مهم برای جلوگیری از تعطیلی مدارس در شرایط کرونا انجام شده است.
به گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود درباره نحوه عملکرد شبکه دانش‌آموزی شاد گفت: در شبکه شاد اقدام مهمی برای آموزش مجازی انجام شد و همه دست به دست هم دادند تا آموزش تعطیل نشود و رکوردها در این زمینه قابل توجه است.
بنا براعلام وزیر ارتباطات در مدت نزدیک‌ به یک سال که از آغاز فعالیت شبکه دانش‌آموزی شاد سپری شده، بیش از ۹ میلیارد فایل در این شبکه ارسال شده است.
بیشینه پهنای باند شبکه شاد ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه است. ۷۲۷ هزار معلم، نزدیک به ۱۳ میلیون دانش‌آموز و ۱۱۵ هزار مدیر در این شبکه حضور دارند.
گفتنی است آذرماه امسال اعلام شد، شبکه شاد با توجه به نیاز به آموزش جهت دانش‌آموزان در دوران تعطیلی مدارس به فرصتی تبدیل شده تا روزانه پیام‌های آموزشی و پرورشی در میان اهالی نظام تعلیم و تربیت رد و بدل شود، به‌طوری که از ابتدای تأسیس شاد تا آذرماه بیش از ۱۱ میلیارد پیام در آن ارسال شده است.

اپراتورها الزامی برای کاهش قیمت اینترنت ندارند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد، قیمت اینترنت برای کاربران به اندازه کافی پایین است و کشش کاهش ندارد، با وجود این در شرایطی که تعرفه پهنای باند زیرساخت برای اپراتورها کاهش یافته، آنها می‌توانند برای کاهش قیمت اینترنت تصمیم بگیرند، هرچند برای این کار الزامی از سوی رگولاتوری ندارند.
به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در تجربه‌های جهانی با افزایش ترافیک مصرفی، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. بر همین اساس پس از بررسی‌های کارشناسی در وزارت ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کاهش ۲۵ درصدی هزینه پهنای باند اپراتورها را تصویب کرد. این مصوبه به کاهش هزینه‌های اپراتورها منجر می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتمال کاهش قیمت اینترنت اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات مأموریتی به ما داده که موضوع را به اپراتورها منعکس کردیم و منتظر نظرشان هستیم و اینکه این کاهش قیمت چه تأثیری در سبد هزینه خانوار می‌گذارد، آن زمان مشخص می‌شود. البته قیمت اینترنت برای کاربران به اندازه کافی پایین است، اما در نهایت با اپراتورها صحبت می‌کنیم که اگر بشود هزینه اینترنت را در سبد هزینه خانوار هم پایین بیاورند.
فلاح جوشقانی همچنین با بیان اینکه قیمت اینترنت در کشور ما بالا نیست که کشش کاهش داشته باشد، تصریح کرد: اپراتورها هم نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و هزینه‌هایشان در این مدت افزایش داشته است. به همین دلیل به خود آنها گفتیم پیشنهاداتی برای کاهش قیمت به ما بدهند، اما این‌طور نبوده که الزامی از طرف رگولاتوری گذاشته باشیم که قیمت اینترنت کاهش یابد، با وجود این، اپراتورها موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند.

 مایکروسافت حالت ویژه کودکان را به مرورگر «اج »اضافه کرد

مایکروسافت در حال آزمایش افزودن حالت ویژه کودکان به مرورگر اینترنتی «اج »است تا حفظ امنیت و حریم شخصی آنها در فضای مجازی ساده‌تر شود. به گزارش مهر، والدین با استفاده از این حالت مرورگر اج می‌توانند وب سایت‌های نامناسب را بلوکه کنند و براحتی در مورد قابل بازدید بودن یا نبودن وب سایت‌ها برای فرزندان خود تصمیم‌گیری کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این حالت، فعال شدن قابلیت جست‌و‌جوی ایمن جست‌و‌جوگر بینگ است که دسترسی کودکان به محتوای نامناسب را بلوکه می‌کند. مایکروسافت این خدمات را برای افراد ۵ تا ۱۲ ساله ارائه می‌کند و فعلاً برای کسب اطمینان از قابلیت‌های آن در حال تست محدود این سرویس روی مرورگر اج است. اگر مرورگر اج به طور پیش‌فرض سایتی را برای کودکان نامناسب تشخیص داده و بلوکه کرده باشد، ولی والدین خواستار دسترسی به آن باشند، می‌توانند سایت یادشده را از حالت غیرقابل دسترس برای کودکان خارج کنند.
مایکروسافت برای جذاب کردن مرورگر اج برای کودکان چند مضمون کودکانه نیز برای مرورگر یادشده در نظر گرفته که در صورت تمایل قابل فعال کردن هستند. زمان راه‌اندازی عمومی این خدمات مشخص نیست.

قانون ضد انحصارطلبی اپل به تصویب نرسید

قانون پیشنهادی برای مقابله با انحصارطلبی اپ‌استور شرکت اپل در ایالت داکوتای شمالی سرانجام به تصویب نرسید و شرکت‌های معترض به اپل ناکام ماندند. به‌گزارش مهر، انحصارطلبی اپل در زمینه موافقت با عرضه اپلیکیشن‌های مختلف در اپ‌استور خود از یک سو و سود پایین پرداختی از محل فروش و بارگذاری هر یک از این برنامه‌ها موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از برنامه نویسان و شرکت‌های فناوری ثالث شده است.
از همین رو برخی سناتورهای سنای محلی ایالت داکوتای شمالی قانونی را برای تصویب پیشنهاد کردند که بر مبنای آن اپ‌استور اپل باید برخی سختگیری‌های خود را در زمینه تأیید اپلیکیشن‌ها و تقسیم درآمد با برنامه نویسان  کاهش می‌داد، اما در نهایت این قانون با ۳۶ رأی منفی در برابر ۱۱ رأی مثبت رد شد.
اپل مدعی شده بود که تصویب چنین قانونی موجب اجباری شدن اعمال تغییراتی غیرقابل جبران در آیفون شده و بر اپ‌استور اپل و شرکت‌های دیگری مانند گوگل نیز تأثیر منفی می‌گذارد. در عین حال شرکت‌های فناوری مختلف کماکان با اپل و انحصارطلبی اعمال شده از سوی آن به علت محبوبیت اپ‌استور این شرکت مخالف هستند و احتمالاً به شیوه‌های دیگری برای به چالش کشیدن آن تلاش خواهند کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/17/570031/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها