علی مطهری: شرایط اقتصادی در چند ماه آینده بهتر و مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شود




علی مطهری با بیان اینکه شرایط اقتصادی در چند ماه آینده بهتر می‌شود، پیش‌بینی کرد که مشارکت مردم در انتخابات هم بیشتر خواهد شد.
نماینده سابق تهران در مجلس در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با خبرآنلاین، درباره تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مشارکت بالا در انتخابات و اینکه مخاطب این تأکید چه کسانی هستند، گفت: مخاطب صحبت ایشان هم می‌تواند مردم باشند، هم شورای نگهبان که خیلی در تأیید صلاحیت افراد سخت گیری نکنند. شاید شامل کسانی هم باشد که به دنبال تحریم انتخابات هستند، بنابراین می‌تواند شامل همه این طیف‌ها و نهادها باشد.
وی افزود: مسأله مهم این است که مشارکت در انتخابات آینده خیلی در جایگاه ایران در دنیا مؤثر است؛ یعنی اگر ما جایگاه بالایی در انتخابات آینده داشته باشیم در نگاه دنیا به کشور و به‌طور غیر‌مستقیم در حل مشکلات اقتصادی ما مؤثر است. بنابراین باید تلاش کنیم که مشارکت بالا بیاید ضمن اینکه مردم هرچه بیشتر شرکت کنند نتیجه انتخابات واقعی‌تر خواهد بود یعنی آن کسی که انتخاب می‌شود به نظر واقعی مردم نزدیکتر است و هرچقدر کمتر مشارکت کنند آن نتیجه غیر واقعی‌تر می‌شود.مطهری ادامه داد: من شخصاً توصیه می‌کنم که مردم شرکت کنند. درست است که با روشی که شورای نگهبان دارد بعضی از افراد مورد نظر اکثریت مردم رد می‌شوند ولی بالاخره در بین تأیید شده‌ها افراد معتدل‌تر و عاقل تر وجود دارند که لااقل آنها رأی آورند و این به نفع کشور است.
وی گفت: عامل مؤثرتر شورای نگهبان است. اگر افرادی تأیید شوند که مردم آنها را طرفدار حقوق مردم می‌شناسند و آنها را به دور از معاملات سیاسی می‌دانند، بیشتر شرکت می‌کنند ولی مردم یک دلخوری‌هایی هم از سال گذشته دارند که بخشی از آنها را به انتخابات بی‌تفاوت کرد. ولی الان شرایط مقداری تغییر کرده است، خصوصاً با رفتن ترامپ یک پیروزی برای مردم ما به حساب آمد یعنی یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت مردم ایران بود که باعث شد ترامپ در سیاستش با ایران شکست بخورد و این در رأی نیاوردن او مؤثر بود. نماینده ادوار مجلس افزود: الان مقداری شرایط بهتر شده است و فکر می‌کنم ظرف چند ماه آینده وضع اقتصادی کشور هم بهتر خواهد شد، لذا مردم برای اینکه این راه ادامه پیدا کند به نظرم بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد، ضمن اینکه ما هم باید تلاش کنیم که مردم حضور پیدا کنند.
مطهری در پاسخ به این سؤال که آیا این خوب شدن فضا را بر‌اساس اتفاقاتی که در امریکا افتاده است، می‌گویید؟ گفت: بله. تا حدی زیادی با تحولاتی که در امریکا ایجاد شد و بالاخره از شدت تحریم‌ها کم خواهد شد، هرچند هنوز تحریم‌ها را لغو نکرده‌اند ولی در اجرای تحریم‌ها آن اصراری که در دولت ترامپ بود الان وجود ندارد. همین الان فروش نفت ما بیشتر شده است و قطعاً ظرف چند ماه آینده بعضی از تحریم‌ها برداشته می‌شود و احتمال دارد که دو طرف گام به گام به هم نزدیک شوند و بایدن تصمیم به بازگشت به برجام دارد البته او هم از داخل کشور خودش و کنگره تحت فشار است و باید آنها را راضی کند و به زمان احتیاج دارد.وی گفت: به هر حال شرایط ما از زمان ترامپ خیلی بهتر خواهد شد و من فکر می‌کنم یک امید در مردم ایجاد خواهد شد و آنها احساس خواهند کرد که اگر یک دولت معتدل و عاقلی روی کار آید به نفع کشور است و بنابراین فکر می‌کنم این انگیزه‌ای است که مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/3/570551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها