توزیع میوه‌های تنظیم بازار از اواسط اسفند




دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: سیب و پرتقال‌های تنظیم بازار از اواسط اسفند ۹۹ عرضه خواهد شد. عباس قبادی؛ علت گرانی این روز‌های میوه را صادرات خواند و افزود: میزان صادرات میوه این روز‌ها در مقایسه با سنوات گذشته، افزایش یافته است.
وی با تأکید براینکه افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی رونق صادرات میوه است، گفت: تأخیر در حمل به‌دلیل بارش‌های اخیر و همچنین سرمازدگی برخی میوه‌ها در استان‌های فارس و کرمان از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه میوه‌های تنظیم بازاری از اواسط اسفند عرضه می‌شوند، افزود: این اقدام تا حدودی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.
به گزارش صداوسیما ، قبادی همچنین افزایش قیمت میوه به‌دلیل خرید‌های تنظیم بازاری را شایعه خواند و گفت: خرید‌های تنظیم بازاری سیب و پرتقال حدود ۲ ماه قبل انجام شده و ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد. وی همچنین افزود: میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به نسبت یک میلیون تن سیب و پرتقال تولیدی کشور قابل مقایسه نیست.
 عرضه شکر دولتی برای تنظیم بازار نوروز
ستاد تنظیم بازار، شرکت بازرگانی دولتی ایران را موظف به توزیع گسترده شکر مصارف خانوار در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت مصوب 8700 تومان کرد. ستاد تنظیم بازار در جهت تنظیم بازار کالای اساسی در ایام نوروز شرکت بازرگانی دولتی ایران را موظف به توزیع گسترده شکر مصارف خانوار در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت مصوب 8700 تومان کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/7/570579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها