شارژ وایرلس گوشی های هوشمند در خانه



علیرضا احمدی- شیائومی، این غول چینی دنیای تلفن‌های هوشمند با طراحی تکنولوژی جدیدی به‌نام Mi Air Charge به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از هرگوشه خانه، گوشی خود را شارژ کنند.
اگر این سیستم روی گوشی شما نصب شده باشد، در هرگوشه خانه که قدم بگذارید، باتری دستگاه شروع به شارژ شدن می‌کند. این تکنولوژی سال‌هاست که مورد توجه تولیدکنندگان تلفن‌های همراه بوده اما حالا دموها و پیش نمایش‌های شیائومی نشان می‌دهد که در این مسیر به‌صورت جدی گام برداشته است.
سخنگوی شیائومی در این باره گفت: با این تکنولوژی جدید، شارژ وایرلس درون خانه اکنون بسیار به واقعیت نزدیک‌تر شده است. تکنولوژی Mi Air Charge در واقع یک باکس کوچک به اندازه یک میز کوچک کنار مبلمان است که درون آن ۵ آنتن رابط جای گرفته است. این آنتن‌ها عملاً محل قرار گرفتن تلفن هوشمند کاربر را در خانه مشخص می‌کنند. یک فاز کنترل هم درون این باکس وجود دارد که شامل ۱۴۴آنتن بسیار کوچک است و امواج گسترده را به‌صورت میلیمتری برای گوشی ارسال می‌کند.
شارژ وایرلس درواقع ازطریق تکنولوژی پرتوی(beamforming) انجام می‌شود چراکه سیگنال‌های وایرلس به‌جای اینکه در جهت‌های مختلف در اتاق پراکنده شوند، به‌طور مستقیم یک وسیله یا دستگاه خاص را هدف می‌گیرند. تجسم فعلی این فناوری، شارژ ۵ واتی را در محدوده چند متری ارائه می‌دهد و برخی هم معتقدند که برای این تکنولوژی می‌توان ازسایر اشیا مانند مبل اتاق نشیمن هم به‌عنوان باکس ویژه استفاده کرد.
البته گوشی هوشمند هم باید اجزای مورد نیاز برای دریافت این سیگنال‌ها را داشته باشد که یکی از آنها آنتن beacon برای تعیین محل و موقعیت گوشی و همچنین آنتن های دریافت کننده مشتمل بر ۱۴آنتن جداگانه است. این آنتن‌ها سیگنال‌های میلیمتری را به انرژی تبدیل می‌کند تا باتری گوشی و... بتواند از آن استفاده کند. باتری‌های باکس‌های آینده می‌توانند به طور همزمان چندین وسیله دیجیتال را شارژ کنند به‌عنوان مثال هم گوشی هوشمند و هم لامپ‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، اسپیکرها و سایر وسایل هوشمند خانه همزمان شارژ شوند. البته هنوز شیائومی زمان عرضه این تکنولوژی به بازار یا قیمت آن را اعلام نکرده ولی یادآور شده که قبل از ۲۰۲۲ به بازار عرضه نخواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/17/570612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها