اخبار




با مصوبه مجلس
قیمت بسته اینترنت اپراتورها افزایش می‌یابد

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش قیمت اینترنت اپراتورها با تصویب مصوبه مجلس خبر داد.
به گزارش «ایران»، فلاح در رشته توئیتی نوشت: با مصوبه مجلس قیمت اینترنت گران و توسعه اینترنت در مناطق محروم نیز متوقف خواهد شد.وی افزود: درآمد اپراتورها مستقیم به تعرفه وابسته است و افزایش درآمد خزانه و پرداخت آن به سازمان صداو سیما حتماً با رشد قیمت اینترنت مواجه خواهد شد.
در همین راستا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در توئیتی از گران شدن بسته‌های اینترنتی اپراتورها با مصوبه مجلس خبر داد. وزیر ارتباطات نوشت: درصورت تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی‌بر افزایش ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما قیمت بسته‌های اینترنتی افزایش می‌یابد.
در پی این اظهارنظرها، مجتبی رضاخواه عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس نیز گفت: ما مصوب کردیم که درآمد دولت از اپراتورهای ارتباطی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و به‌دنبال آن هستیم که این افزایش درآمد، صرف ایجاد زیرساخت، توسعه زیرساخت و توسعه شبکه‌های مرتبط با تلفن همراه باشد از این‌رو تأکید می‌کنم که به‌طور حتم در سال ۱۴۰۰ قیمت اینترنت افزایش پیدا نخواهد کرد.
گفتنی است در مصوبه مجلس حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصراً به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) سازمان صداوسیما است.

وزیر ارتباطات خطاب به مخابرات:
اگر لازم باشد نام فردی که با تصمیماتش به کشور صدمه می‌زند را می‌گویم

نمایشگاه تلکام ۹۹ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.
به‌گزارش ایرنا بیست و یکمین نمایشگاه مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) در حالی افتتاح شد که به‌دلیل شیوع کرونا، برگزاری آن مدتی به تعویق افتاده بود و اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزارتخانه و فعالان حوزه مخابرات در سالن‌های هشت و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.
این نمایشگاه تا روز جمعه (هشتم اسفندماه) با حضور شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی، همچنین فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
در افتتاح این نمایشگاه وزیر ارتباطات گفت: یک فرد در شرکت مخابرات تصمیماتی اتخاذ می‌کند که آن تصمیمات به کشور صدمه می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد اسم و مشخصات آن فرد را می‌گویم.
محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به عدم حضور شرکت مخابرات در این نمایشگاه گفت: شرکت مخابرات در این مراسم شرکت نکرده است چون که از ما توقع داشته تا تعرفه را بالا ببریم. حالا نیز چون با این درخواست موافقت نشده، در مراسم شرکت نکرده‌اند. ما همه اینجا یک خانواده هستیم و اگر مخابرات حضور پیدا نکرده قطعاً خودش را جزئی از خانواده نمی‌داند.
وی افزود: نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد تومان سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است من درباره این حتماً بزودی با مردم صحبت می‌کنم.وی تأکید کرد: اگر این ضرر به‌دلیل هزینه‌ای بود که ثبت نشده باید مرجع قانونی به آن ورود کند. مسأله بعدی بحث افت ارزش سهام است. من به سازمان بازرسی هم منعکس کردم که بعد از افت شاخص سهام در مخابرات سهام سهامداران خرد را کدام مجموعه حقوقی جمع کرده و بعداً چه اتفاقی قرار است بیفتد؟
جهرمی تأکید کرد: حرف ما این است که مخابرات باید بدهی پرسنل خود را که از سال ۸۸ باقی مانده پرداخت کنند. ما آن را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک‌تان را بفروشید و بدهی را بدهید. اما اگر می‌خواهید کار توسعه‌ای انجام دهید ما تعرفه را افزایش خواهیم داد برای توسعه خدمات [مربوط به] ۴۰ سال قبل  کسی تعرفه افزایش نمی‌دهد.
وی تأکید کرد: شرکت مخابرات نه تنها تکالیف خود را انجام نداده بلکه جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است. من متوقف نخواهم شد همانگونه که انحصار را در مسأله بین شهری درون استانی شکستیم انحصار درون شهری را نیز خواهیم شکاند.جهرمی خطاب به مخابرات گفت: می‌دانیم زور شما زیاد است و می‌توانید در همه مسائل اعمال نظر کنید اما ما هم زورمان کم نیست و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم استفاده می‌کنیم.وی با بیان این که با صدور بیانیه و توصیه این مسأله حل نمی‌شود، افزود: این اتفاقات به ضرر مردم است چرا که بواسطه این رفتار ارتباطات ثابت در ایران نسبت به دنیا عقب مانده، انحصار است که باید شکسته شود.دو سه سال نرم نرم تصمیم گرفتیم تا انحصار را از بین ببریم اما الان باید سرعت را بیشتر کنیم. ما به تمام پرسنل و زحمت کشان مخابرات احترام می‌گذاریم همگی می‌دانیم که تنها یک فرد در شرکت مخابرات چنین تصمیمات نادرستی را می‌گیرد که به کشور صدمه می‌زند اگر ضرورت داشته باشد حتماً با اسم و مشخصات درباره این فرد صحبت خواهم کرد.

25 اردیبهشت
مهلت جدید واتس اپ برای موافقت کاربران با قوانین جدید

واتس اپ مهلت موافقت کاربران با قوانین جدیدش را ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی اعلام کرده است؛ حساب کاربرانی که با قوانین جدید موافقت نکنند پس از ۱۲۰ روز حذف خواهد شد.به گزارش مهر، واتس‌اپ اعلام کرد کاربرانی که آپدیت قوانین و شرایط این پیام رسان را نپذیرند از ۱۵ ماه مه(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی) قادر به خواندن یا ارسال پیام نخواهند بود.به‌همین منظور در هفته‌های آینده هشداری در این پیام رسان به نمایش در می‌آید. این در حالی است که تلاش‌های قبلی واتس‌اپ برای اجرای قوانین جدیدش به‌ دلیل بیم از فاش شدن اطلاعات کاربران و مهاجرت آنها از اپ، متوقف شده بود.در هر حال کاربرانی که قوانین جدید واتس‌اپ را نپذیرند برای مدتی کوتاه قادر به دریافت تماس صوتی و نوتیفیکیشن‌ها خواهند بود ،اما استفاده از پیامک در این سرویس برای آنها میسر نخواهد بود،البته پس از پایان مهلت مذکور شانسی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا با قوانین موافقت کنند، اما واتس اپ هشدار داده حساب‌های کاربری غیر فعال پس از ۱۲۰ روز حذف می‌شوند.
این پیام رسان در بیانیه‌ای نوشته است: برای آنکه کاربران زمان کافی در اختیار داشته باشند تا تغییرات را براحتی بررسی کنند، ما مهلت موافقت با قوانین جدید را تا ۱۵مه می‌تمدید کردیم، اگر تا آن زمان کاربران قوانین را قبول نکنند، واتس اپ حساب کاربری آنان را حذف می‌کند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/17/570614/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها