وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط زنده تصویری با خانواده شهید تاجبخش:

خوزستان دژ مقاومت ایران در دوران دفاع مقدس بود




گروه فرهنگی/ آخرین برنامه سال 99 طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با تجلیل از خانواده شهید تاجبخش (شهید مدافع حرم) از استان خوزستان شهرستان گتوند به صورت ارتباط زنده تصویری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
سید‌عباس صالحی در ابتدای این ارتباط زنده تصویری با بیان اینکه خوزستان از جنبه‌های اقتصادی، تاریخی و تمدنی جایگاه‌ قابل توجهی داشته و دارد، اظهار داشت: در بخش هویت دینی و ملی نیز این استان دارای ویژگی‌هایی است اما با انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یک پرچم و تابلوی زرین دیگر سرزمین جهاد و شهادت به این استان یعنی اضافه شد.
وی ادامه داد: کربلا یک منطقه ملکوتی برای تشیع است و هیچ قطعه‌ای از دنیا با آن قابل مقایسه نیست اما می‌توان گفت خوزستان هم کربلای ایران زمین شد، تا پایان حیات بشری و قیامت نیز این سرزمین با عنوان سرزمین جهاد و شهادت و کربلای ایران نام خواهد داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین دفاع مقدس را بهشت خواند و آن را فضای در خوزستان قابل مشاهد خواند: در دوران دفاع مقدس دژ مقاومت ایران خوزستان بود، این دژ پایدار ماند و به دنبال خود ایران و انقلاب را هم پایدار نگاه داشت و اگر این دژ فرو می‌ریخت معلوم نبود ایران و تشیع چه مسیری را طی می‌کرد.
او به آمار 70 شهید دبیرستان شهرستان گتوند اشاره کرد این مقامت گسترده را فراموش‌نشدنی خواند. به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خوزستان سرزمین مظلومیت ایران و دفاع مقدس و دوره جهاد و شهادت است و رتبه اول شهدا در حملات هوایی و تقدیم 3159 شهید در حملات هوایی یاداوری کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شعر قیصر امین‌پور با عنوان «شعری برای جنگ» را خواند و ابراز داشت: خوزستان سرزمین مظلومیت دوران دفاع مقدس است و می‌توان گفت این سرزمین بخش وسیعی از خاطرات ارزشمند و تکرارنشدنی دوران دقاع مقدس ایران است، ۲۰ عملیات بزرگ و موفق ما در این استان بوده است، از این رو بخش قابل توجهی از تاریخ پرحماسه دفاع مقدس در این استان رقم خورده است.
او همه این اتفاقات را باعث ادای دین بیشتر به خوزستان خواند و در پایان سخن گفت: ارتباطی که ما با خانواده شهدا برقرار می‌کنیم فیض‌های زیادی را برای ما به همراه دارد و دریچه‌ای به سمت نور را برای ما باز می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/19/570619/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها