#اینترنت



یگانه خدامی
خبری درباره گرانی اینترنت منتشر شد که کاربران را عصبانی کرد. براساس این خبر ‏در صورت رأی مثبت نمایندگان به مصوبه ‎کمیسیون تلفیق، قیمت ‎اینترنت چند برابر شده و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی در اختیار سازمان‌هایی از جمله ‎صداوسیما قرار خواهد گرفت.
وزیر ارتباطات در این باره در توئیتی نوشت: «‏امیدوارم امروز نمایندگان محترم مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر افزایش 3000 میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امور نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.»
 پس‌ از این واکنش آذری جهرمی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مجتبی رضاخواه عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، گفت: «ما مصوب کردیم که درآمد دولت از اپراتورهای ارتباطی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و به‌دنبال آن هستیم که این افزایش درآمد، صرف ایجاد زیرساخت، توسعه زیرساخت و توسعه شبکه‌های مرتبط با تلفن همراه باشد. در این رابطه توئیتی از سوی وزیر ارتباطات منتشر شده است که به نظر می‌رسد مطلب، درست به ایشان منعکس نشده است. من تأکید می‌کنم که به‌طور حتم در سال ۱۴۰۰ قیمت اینترنت افزایش پیدا نخواهد کرد.» با وجود این تکذیب، کاربران درباره گرانی اینترنت می‌نوشتند: «‏مردم مادر خرج صداوسیما شدند. با مصوبه امروز مجلس مردم ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه تولید محتوای صداوسیما برای فضای مجازی رو پرداخت خواهند کرد. یعنی اگر فردا روزی دیدید اینترنت گرون شد بدونید دارید خرج رسانه ملی رو می‌پردازید!»، «مصوبه کمیسیون تلفیق در صورت تصویب یعنی من پول اینترنت رو دوبله سوبله بدم که تو می‌خوای از اپراتور مالیات بیشتری بگیری بدی به صداوسیما تا خرج امورنظارتی کنه»، «‏به امید اون روزی که درآمد صداوسیما رو برای دسترسی اینترنت ارزان کم کنند....پ.ن: جای نقطه‌چین‌رو بنده با عبارت« خواهم مرد» پر می‌کنم.»، «‏این طرح که اینترنت رو گرون کنن پولش رو خرج نظارت بر اینترنت کنن خیلی جاها می‌تونه کاربرد داشته باشه، مثلاً از زندانی‌ها پول بگیرن خرج امنیت زندان کنن»، «‏با تصویب ‎مجلس، سال آینده هر کاربر اینترنت به‌طور متوسط ۴۰ هزارتومان پول بیشتری به ‎صداوسیما می‌دهد. این جدای تمام بودجه‌ای است که تاکنون به اجبار از جیب مردم در صداوسیما خرج می‌شده است. یک کانال تلویزیون و یک رادیو کافی است، ما چرا باید خرج گستردگی صداوسیما را پرداخت کنیم؟


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7575/20/570631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها