علی ربیعی، سخنگوی دولت:

ملک ریاست جمهوری در جماران متعلق به دولت است




علی ربیعی، سخنگوی دولت، مسائل پیش آمده میان شهرداری و دولت درباره ملک نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران را طبیعی و عادی مانند سایر پرونده‌های مشابه شهر توصیف و تأکید کرد که اگر این موضوع به تفاهم برسد یا نرسد، مسأله این است که این ساختمان هم برای دولت بعدی است.
به گزارش تسنیم، علی ربیعی درباره آخرین وضعیت ساخت ملک جماران، با اشاره به اینکه ظاهراً این موضوع بسیار مورد علاقه برخی از دوستان (منتقدان دولت) است، اظهار کرد: اساساً دولتی که کمتر از 6 ماه به پایانش باقی مانده چه جای نگرانی در مورد یک ملک می‌تواند وجود داشته باشد که شایسته پیگیری‌های مداوم باشد؟
او با بیان اینکه این هم مثل باقی ساختمان‌های وزارتخانه و سازمان‌هایی که دولت در هر منطقه‌ای در کشور دارد مجوز می‌گیرد، با شهرداری مذاکره می‌کند به تفاهم می‌رسد یا نمی‌رسد، تصریح کرد: هر چه هست این ساختمان هم برای دولت بعدی است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه بنابر اعلام وزیر محترم راه و شهرسازی ساختمان موسوم به نهاد براساس ضوابط طرح جامع شهر تهران در حال ساخت بود، اضافه کرد:‌ در موضوع بافت پیرامونی بیت و حسینیه حضرت امام خمینی‌(ره) فرایند بررسی و تصویب طرح مطابق روال طبیعی شده، مشاور طرح نسبت به تهیه طرح ویژه تفصیلی به شرح هر پلاک اقدام کرده است.
ربیعی اظهار کرد: براساس این طرح ضمن حفظ بافت سنتی و تاریخی حسنی کیا، ضوابط ساخت و ساز روی هر پلاک بطور مشخص تهیه و تدوین کرده و بویژه برای مردم عزیز جماران که مالک پلاک‌های کوچک کمتر از 200 مترمربع هستند امتیازاتی معین شده که برآن اساس بتوانند با دریافت مابه التفاوت از شهرداری نسبت به تعیین تکلیف ملک‌شان اقدام کنند. ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک‌ها تصمیم‌گیری شده است. بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت‌ها بوده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7578/2/570884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها