معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

راه مقابله با تهدیدات آینده، تکیه بر دانش است




معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر لزوم پژوهش در حوزه آینده‌شناسی تهدیدات گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات آینده تکیه بر دانش است و اینکه بتوانیم تجهیزات مورد نیاز آینده را خودمان تولید کنیم و ریشه آن در دانشگاه‌هاست.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در اختتامیه دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، از دانشجویان ارتش خواسته آماده باشند و خود را به علوم روز مجهز کنند؛ چرا که آینده ارتش را آنان تأمین خواهند کرد.
سیاری، شناسایی نقاط ضعف و قوت را مهم‌ترین فعالیت‌ در مواجهه با تهدیدات برشمرد و افزود: امروز شما افسران جوان از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردارید و آینده اقتدارآمیز کشور به دست شما رقم می‌خورد، از این‌رو باید خود را به سلاح علم و دانش روز مسلح کنید. مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی کارآمد و مستعد است. فرمانده معظم کل قوا فرمودند اگر بهترین تجهیزات را داشته باشید، اما نیروی توانمند و کارآمد نداشته باشید آن نیرو نمی‌تواند از آن تجهیزات استفاده کند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ما امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و توان شما جوانان و متخصصان و بهره‌گیری از تجارب ارزنده دانشمندان خود توانسته‌ایم به سطحی برسیم که توان دفاعی ما در سطح جهان قابل محاسبه شود و اگر این عزم و اراده راسخ نبود دشمن آن کاری را با ما می‌کرد که با کشورهای همجوار شرقی و غربی ما کرد. اما امروز جرأت تعرض ندارند.
سیاری با بیان اینکه دانش‌افزایی باید در سطح نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر امروز مطابق با علم و دانش پیش نرویم، قطعاً در آینده غافلگیر خواهیم شد.
او با بیان اینکه عرصه دانش دفاعی امروز حول هواپیمای بدون سرنشین، زیردریایی بدون سرنشین و ربات‌های مسلح زمینی می‌چرخد؛ افزود: مسلماً تهدیدات امروز با گذشته متفاوت است و همچنین تهدیدات آینده با امروز فرق خواهد داشت و ما اگر مطابق با پیشرفت علوم نظامی روز پیشرفت نکنیم و آینده‌شناسی و تهدیدشناسی نکنیم قطعاً در آینده غافلگیر خواهیم شد.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7578/2/570885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها