دیگه چه خبر؟




دفاع فتاح از سخنان دو سال پیش درباره کمک دولت به رفع فقر مطلق

 خبر اول اینکه، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان که شنبه شب میهمان برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق بود، یک بار دیگر بر تلاش و موفقیت دولت برای کمک به رفع فقر مطلق تأکید کرد. فتاح سال 97 و زمانی که رئیس کمیته امداد بود، از سیاست‌ها و کمک دولت برای رفع فقر مطلق دفاع کرده بود. این سخن اگرچه همان زمان هم به مذاق مخالفان دولت خوش نیامده بود، حالا بعد از گذشت چند سال و افزایش تورم بهانه‌ای شد برای سؤال مجری برنامه که آیا همچنان از این حرف خود دفاع می‌کند. به گزارش «ایران»، فتاح با اشاره به رابطه خوب کمیته امداد و بنیاد مستضعفان با دولت، توضیح داد که صحبت سال 97 مبتنی بر واقعیات همان زمان بوده و الان هم از آن دفاع می‌کند. او گفت: قبل از حضور بنده در کمیته امداد، ۱۰ سال مستمری مددجویان کمیته امداد، عدد ثابتی بود ولی بعد از مذاکره‌ای که با دولت داشتیم، این مستمری به یکباره، ۴ برابر شد؛ یا حتی در مورد اعتبار دولتی وام قرض‌الحسنه برای محرومین نیز اتفاقات بسیار خوبی افتاد؛ ولی متأسفانه شتاب تورم و گرانی، بالاتر از این موارد بوده و به رغم عمل ۱۰۰ درصدی دولت به تعهداتش، فشار تورم شدیدتر بود. او ادامه داد: درست همان مقطعی که دولت تبصره ۱۴ و ۱۶ را اجرایی کرد و وضعیت پرداخت به مددجویان از محل بودجه دولتی رشد خوبی کرده بود؛ آن زمان آقای روحانی نیز در شعارهایش رفع فقر مطلق که همان رفع گرسنگی است را مطرح کرده بود؛ لذا آن روزها به نظر می‌آمد این کمک‌های دولت به علاوه یارانه دولتی، تکافوی رفع فقر مطلق را می‌داد ولی بعدها شتاب تورم بیشتر شد و وضعیت تغییر کرد.

هیأت مجلس امروز به سراوان می‌رود

 خبر دیگر اینکه، امروز جمعی از نمایندگان برای بررسی اتفاقات رخ داده در سراوان راهی این منطقه می‌شوند. به گزارش ایلنا، پس از وقوع حادثه‌ای در منطقه سراوان سیستان و بلوچستان که منجر به زخمی شدن و جان باختن تعدادی از سوخت‌بران در این منطقه شد؛  هیأت اعزامی از سوی مجلس حوادث رخ داده در سراوان را مورد بررسی قرار می‌دهند و نتیجه این تحقیق و تفحص را به سمع و نظر کمیسیون امنیت ملی خواهند رساند؛ مصطفی نخعی نماینده نهبندان، محمد سرگزی نماینده زابل، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش، روح الله ایزدخواه نماینده تهران و ملک فاضلی نماینده سراوان از جمله نمایندگانی هستند که در این هیأت حضور دارند.

سفیر ایران: حمله موشکی به سفارت امریکا محکوم است

 دست آخر اینکه، ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد حمله موشکی به سفارتخانه امریکا در عراق را محکوم کرد و گفت: «با صراحت می‌گویم جمهوری اسلامی ایران با هرگونه حمله یا تعرض به مراکز دیپلماسی ضد هر کشور در داخل عراق مخالف است و آن را محکوم کرده است.» به گزارش ایسنا، وی ادامه داد که باید همه مراکز دیپلماتیک از امنیت لازم برخوردار باشند و هیچ فرقی نمی‌کند سفارت امریکا یا هر کشور دیگر باشد. مسجدی افزود: مراکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عراق با حملات شدیدتری مواجه شدند که نمونه آن کنسولگری ایران در نجف اشرف و کربلای معلی هستند که در معرض حملات به مراتب بیشتر از سفارت امریکا و در معرض آتش‌سوزی قرار گرفتند برای همین ایران، موضع جدی نسبت به حمله به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7578/3/570890/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها