دستور شروع انتخابات شوراها صادر شد


قطار انتخابات 1400 با دستور وزیر کشور حرکتش را از نخستین ایستگاه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در ابلاغیه‌ای به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور که در اجرای ماده (۴۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و مواد 21 و 22 آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر صادر شده است دستور تشکیل هیأت‌های اجرایی و انجام سایر برنامه‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر را صادر کرد. به گزارش ایرنا، در این دستور تأکید شده که انتخابین معتمدین هیأت‌های اجرایی با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتخابات مورد نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و براساس توافق سه‌جانبه ستاد انتخابات کشور و هیأت‌های مرکزی نظارت با ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می‌پذیرد. انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در یک هزار و ۳۷۲ شهر و 40 هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. ثبت نام داوطلبان برای حضور در این انتخابات از روز چهارشنبه 20 اسفند آغاز می‌شود.
‌تکذیب تحرک انتخاباتی علی لاریجانی
روز گذشته همچنین در ادامه گمانه‌زنی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نحوه حضور اصولگرایان در آن این موضع مهدی چمران  نایب‌ رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان  در رسانه‌ها بازتاب یافت که  درباره آخرین  تصمیمات  اصولگرایان در باره انتخابات ریاست جمهوری گفته: شورای ائتلاف هنوز به مصادیق ورود نکرده است و هیچ بحثی در مورد افراد صورت نگرفته است و آنچه تاکنون بوده ساختارسازی بوده است. چمران اعلام کرده که  بر اساس تصمیم ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیری درباره فهرست‌های مورد حمایت این ائتلاف در انتخابات شوراهای شهر محلی است و در مجمع منتخب شهرستان و شورای ائتلاف همان شهرستان اتخاذ می‌شود. خبر منتشر شده در روز یکشنبه مبنی بر اینکه علی لاریجانی در جمعی گفته «در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌ جمهوری نمی‌شود» دیروز از سوی منصور حقیقت‌پور نماینده دوره نهم و از جمله چهره‌های نزدیک به لاریجانی تکذیب شد. به گزارش فارس، حقیقت‌پور حضور مشروط لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری را شیطنت رسانه‌ای دانست  و گفت: علی لاریجانی چند ماهی است در موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 سکوت کامل دارد و هیچ تحرک و فعالیت انتخاباتی ندارد و هیچ گونه ملاقات انتخاباتی هم نداشته است.
فارس همچنین در خبری از انتخاب رؤسای پنج کمیته تخصصی جبهه اصلاحات ایران در آخرین جلسه‌شان به ریاست بهزاد نبوی خبر داد و انتخاب محمود صادقی، الیاس حضرتی، ابراهیم اصغرزاده، علیرضا علوی‌تبار و جواد امام برای ریاست این کارگروه‌ها را نشانه تندتر شدن فضای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان ارزیابی کرد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7585/2/571660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها