دیگه چه خبر؟




تمایل امریکا به حضور ایران در مذاکرات صلح افغانستان

 خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه ایالات متحده در نامه‌ای به «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، متذکر شده که از سازمان ملل تقاضا کرده برخی کشورها از جمله روسیه، ایران و چین در نشست عالی هفته‌های آینده گفت‌وگوهای صلح افغانستان شرکت کنند. به گزارش تابناک به نقل از شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز افغانستان» بلینکن در این نامه به عنوان اولین پیشنهاد گفت: «سازمان ملل متحد باید جلسه‌ای از وزرا و نمایندگان خارجه روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و ایالات متحده تشکیل دهد تا درباره یک رویکرد واحد برای حمایت از صلح در افغانستان بحث کند.» بلینکن در نامه خود خطاب به رئیس جمهوری افغانستان گفته که از ترکیه خواسته است میزبان مذاکرات آتی صلح افغانستان باشد.

 بازداشت مدیر کل امور اقتصادی کرمان

 خبر دیگر اینکه، دادستان کرمان از بازداشت مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان خبر داد و گفت: پرونده این مدیر در دست بررسی است. به گزارش فارس، دادخدا سالاری در نشست شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهار کرد: ما بیشتر به سمت نهی از منکر رفتیم و امر به معروف خیلی کم بوده، بدترین منکر این است که فساد اداری در سطح جامعه وجود دارد که زیبنده نیست. دادستان کرمان با تأکید بر اینکه رؤسای ادارات باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودشان شروع کنند، عنوان کرد: در سال جاری تقریباً برای ۵۰ مدیر در سطح مدیرکل، شهردار، بخشدار، رئیس شورای شهر و... در استان تشکیل پرونده شده که تقریباً ۲۰ مدیر و مسئول بازداشت شده و حدود ۵۹ میلیارد تومان اعاده به بیت‌المال صورت گرفته است.

 علم‌الهدی:  برای جشن‌های شعبان «کارناوال‌های شادی» راه بیندازید

 شنیده ایم که،امام جمعه مشهد گفت: در تلاش باشید که با حضور کارناوال‌های شادی و تزئین سردر خانه‌های مردم، این شادی و شور را به فضای شهر بیاوریم و هر کس به هر مقداری برای وجود مقدس امام عصر قدم بردارد، آن حضرت نیز متوجه او خواهند شد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای ستاد مهدویت خراسان رضوی بیان کرد: نباید بگذاریم چراغ نیمه شعبان خاموش شود لذا مهم است برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ایام کرونا چگونه عمل کنیم و باید با هماهنگی کمیته‌های مختلف، درصدد هرچه بهتر برگزار کردن جشن‌های اعیاد شعبانیه باشید. وی با بیان این‌که باید ابتکارات بیشتری در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به خرج داد، گفت: باید بررسی کنید و بسنجید چگونه با ابتکارات و ابداعات بیشتری این مراسم را برگزار کنید زیرا در آینده مناسبت‌های بسیار مهمی در پیش داریم.

 شکایت از عنبرستانی پا برجاست

 گفته می شود که،با گذشت بیش از یک ماه از درگیری علی اصغر عنابستانی، نماینده اصولگرای مجلس با سرباز پلیس راهور که برسر اصرار برای ورود غیرمجاز به خط ویژه رخ داد، پیگیری‌ها حکایت از پابرجا بودن شکایت از این نماینده و انتظار برای صدور حکم قضایی دارد. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این موضوع هم اکنون ازطریق مقام قضایی دنبال می‌شود. ایشان یکبار دعوت شدند و موضوعات هم آنجا مطرح شد. هادیانفر با تأکید بر اینکه مقام قضایی همچنان پیگیر این موضوع است، گفت: ملاقات‌ها و جلسه‌های بعدی و... نیز انجام خواهد شد و ما منتظر اقدامات قضایی هستیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه آیا پلیس شکایت خود را در این خصوص پس گرفته است یا خیر، گفت: شکایت ما  همچنان پابرجاست و دستگاه قضایی در حال رسیدگی به آن است.

 گشت‌زنی بمب‌افکن‌های امریکایی بر فراز خاورمیانه

 دست آخر اینکه،ارتش امریکا روز یکشنبه اعلام کرد، دو بمب‌افکن استراتژیک خود از نوع «بی- ۵۲» استراتوفورترس خود را برای گشت‌زنی هوایی چند ملیتی به حریم هوایی خاورمیانه اعزام کرده است. به گزارش تابناک به نقل از آر تی، فرماندهی مرکزی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گشتزنی با هدف «بازدارندگی دشمن و اطمینان بخشی به همپیمانان و شرکا با تعهد ارتش امریکا به حفظ امنیت منطقه» انجام می‌شود. فرماندهی امریکا اشاره کرد، هواپیماهای وابسته به دولت‌های شریک از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان و قطر این دو بمب‌افکن و نیز جنگنده‌های نیروی هوایی امریکا را در این گشتزنی همراهی می‌کنند. در ادامه این بیانیه آمده است، این گشتزنی چهارمین حضور بمب‌افکن‌های استراتژیک امریکا در منطقه از ابتدای سال جاری میلادی است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7585/3/571667/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها